arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۰

"علت برکناری شهيد لاجوردی، گزارشات انصاری و برخی دیگر به آقای منتظری بود"

معاون سازمان زندان ها در زمان شهید لاجوردی می گوید: بنده در زمان مسئولیت شهید لاجوردی در دادستانی مسئول یکی از شعب دادسرای انقلاب بودم و از نزديک شاهد بودم که علت برکناری شهيد بزرگوار، گزارشاتی بود که آقای انصاری و برخی دیگر به آقای منتظری می دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سازمان زندان ها در زمان شهید لاجوردی می گوید: بنده در زمان مسئولیت شهید لاجوردی در دادستانی مسئول یکی از شعب دادسرای انقلاب بودم و از نزديک شاهد بودم که علت برکناری شهيد بزرگوار، گزارشاتی بود که آقای انصاری و برخی دیگر به آقای منتظری می دادند.

در پی مصاحبه حجت الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با سایت جماران و بیان سخنانی در خصوص شهید لاجوردی، روز گذشته، مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری و از همراهان شهيد لاجوردي در گفت و گو با "سياست نامه" با رد سخنان حجت الاسلام مجيد انصاري، اظهارات وي را نادرست خواند.

در این ارتباط سید محمد علی مرويان حسینی، از همراهان شهید لاجوردی ، در گفتگو با "سیاست نامه" اظهار نظر آقای مجید انصاری را کذب دانست و تصریح کرد: این مطلب که "حضرت امام به لاجوردی توصیه کردند بروید" خلاف سخنان مرحوم حاج سید احمد خمینی است چرا که نزدیکان امام همچون حاج سید احمد آقا شهید لاجوردی را امین امام می دانستند.

حسینی که در زمان ریاست شهید لاجوردی بر دادستانی انقلاب تهران، مسئول یکی از شعب دادسرا بوده، علت اصلی برکناری شهید لاجوردی را فشاری می داند که از طرف بیت آیت الله منتظری و اطرافیان ایشان همچون مهدی هاشمی و برادرش به شورای عالی قضایی وقت وارد می آمده است.

وی می گوید: علت برکناری گزارشاتی بود که آقای انصاری و برخی دیگر به آقای منتظری می دادند و همه این مسائل دست به دست یکدیگر دادند.

معاون شهید لاجوردی در زمان تصدی سازمان زندان ها می گوید در جلسه عزل شهید لاجوردی از دادسرای انقلاب تهران حضور داشته، جلسه ای که در آن آیت الله صانعی، دادستان وقت کل کشور، لاجوردی را عزل می کند و آقای رازینی را جای ایشان می گمارد.

سید محمدعلی حسینی در انتقادی نسبت به نحوه اظهار نظر مجید انصاری می گوید: از فردی که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است انتظار نمی رود چنین در مصاحبه بگوید که "بعدها شنیدم ...". سؤال من این است که چه کسی چنین نقلی قولی از امام برای آقای انصاری کرده؟

وی معتقد است که خیلی هایی که امروز در جمهوری اسلامی نفس می کشند و صاحب منصب هستند مدیون مجاهدت های شهید لاجوردی و یاران ایشان هستند؛ در دوره ای که منافقین ۱۷۱۶۰ نفر را در کشور ما ترور کردند، تلاش شهید لاجوردی بود که آنان را مضمحل کرد.

حسینی در ادامه می گوید: ۱۳– ۱۲ سال از شهادت شهید لاجوردی می گذرد؛ من معتقدم شهید بهشتی تنها شهید مظلوم ما نبود، بلکه لاجوردي را مصداق دوم شهید مظلوم می دانم، اکنون درست نیست به بهانه یک مصاحبه و اظهارات بی اساس بعد از این همه سال بر مظلومیت این شهید بیفزائیم
نظرات بینندگان