arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۰

حيوانات ماقبل تاريخ از حس بينايي بسيار قدرتمندي برخوردار بودند

محققان استرالیایی امروز پنجشنبه اعلام کردند حیوانات ماقبل تاریخ از قدرت بینایی بسیار بالایی برخوردار بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محققان استرالیایی امروز پنجشنبه اعلام کردند حیوانات ماقبل تاریخ از قدرت بینایی بسیار بالایی برخوردار بودند.

به گزارش انتخاب، دانشمندان دانشگاه آدلاید و موزه جنوب استرالیا آزمایشات بسیاری بر روی چشمهای فسیل یک حیوان پانصد و پانزده میلیون ساله که در جزیره کانگورو در جنوب استرالیا کشف شد انجام دادند و دریافتند حیوانات ماقبل تاریخ چشمهای ترکیبی داشتند که در هر کدام از چشمها بیش از سه هزار عدسی وجود داشت. این محققان دریافتند دید بسیار قوی در حیوانات درنده ماقبل تاریخ در پانصد و چهل میلیون سال پیش نیز وجود داشت.

دکتر جیم جاگو دیرین شناس دانشگاه جنوب استرالیا گفت از مشاهده چشمهای ترکیبی همانند چشمهای برخی حشرات در حیوانات ماقبل تاریخ شگفت زده شده است. هنوز دقیقا مشخص نیست فسیل کشف شده در جزیره کانگورو مربوط به چه حیوانی است اما محققان گفته اند این حیوان به اندازه یک میگو یا خرچنگ است.

اندازه چشمهای این حیوان یک سانتیمتر است که به نظر می رسد به نسبت عصری که در آن زندگی می کرده بسیار بزرگ باشد. دکتر جیم گلینگ دیرین شناس موزه جنوب استرالیا می گوید این کشف اطلاعات بسیار با ارزشی درباره مخلوقات دریایی ماقبل تاریخ دراختیار دانشمندان قرار میدهد. او گفت: ما اکنون شش نمونه کامل و تعداد بسیار زیادی از نمونه های ناقص - تکه تکه- در اختیار داریم و به نظر می رسد احتمالا نمونه دیگری نیز بزودی کشف خواهیم کرد.

استرالیا یکی از مهمترین مناطق جهان برای مطالعه در باره جانوران دریایی ماقبل تاریخ است.ما چیزی را کشف کردیم که شما به آن چشمهای تجزیه شده یک مخلوق می گویید که در مقایسه با دوره زمانی مربوط به خود یعنی پانصد و پانزده میلیون سال پیش از دید بسیار بالایی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از کانبرا، جزئیات این تحقیق در شماره امروز نشریه علمی نیچر چاپ شده است.
نظرات بینندگان