arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵

رئیس کمیته امداد: مسئولان فاصله طبقاتی خود با محرومان را کاهش دهند/ شکاف طبقاتی در جامعه بیشتر شده است

سید پرویز فتاح گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی منجر به کارآفرین شدن خانواده های تحت حمایت شده و در آنها عزت و غرور ایجاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مسئولان نظام باید فاصله طبقاتی خود را با اقشار محروم جامعه کاهش دهند، زیرا شکاف طبقاتی در جامعه بیشتر شده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید پرویز فتاح در دیدار با محمد کاظم چقازردی با بیان اینکه تعامل و همکاری های خوبی بین بانک‌های عامل به ویژه بانک سپه برای خدمت به محرومان ایجاد شده است که نشان از اعتقادات مذهبی در رسیدگی به امور فقرا و محرومان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه دارد، گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی منجر به کارآفرین شدن خانواده های تحت حمایت شده و در آنها  عزت و غرور ایجاد کرده است.

رئیس کمیته امداد افزود: بانک سپه در پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت حمایت این نهاد همواره همکاری موثری داشته، به طوری که در پنج سال گذشته مبلغ 183 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزد 4 درصد به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است که این رقم منجر به ایجاد 22 هزار و 895 طرح اشتغالزایی و در نتیجه خوداتکایی نزدیک به یک‌هزار و 500 خانوار تحت حمایت شده است و در سال 94 مبلغ 630 میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه این بانک به مددجویان معرفی شده از طرف این نهاد پرداخت و در این ارتباط 5 هزار و 113 طرح اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد دارای کمترین معوقات بانکی هستند و اقدام شایسته بانک سپه برای پرداخت تسهیلات به مددجویان همسو با اهداف دولت برای خروج از رکود و بیکاری و رونق اقتصادی در اجرای ابلاغ سیاستهای کلی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کمیته امداد گفت: این نهاد با شناسایی و معرفی افراد نیازمند و واجد شرایط به بانک‌های عامل برای توانمندسازی و خودکفایی آنان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت پنج ساله ارائه می‌دهد و سقف تسهیلات برای هر فرد واجد شرایط 150 میلیون ریال است.

*دعای محرومان در گشایش امور حائز اهمیت است

در ادامه این دیدار محمدکاظم چقازردی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک سپه گفت: بانک سپه در انجام تکالیف شرعی، اخلاقی و اجتماعی خود نسبت به ارائه تسهیلات تعیین شده به مددجویان کمیته امداد اقدام کرده و آمادگی دارد تعامل و همکاری‌های فی ما بین را گسترش دهد زیرا اعتقاد داریم دعای محرومان و گوشه نشینان که با گرفتن تسهیلات بانکی موفق به ایجاد کسب و کار شوند در گشایش امور ما بسیار حائز اهمیت است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان