arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

آماده‌باش بیش از 500 پایگاه امدادی هلال احمر ویژه ایام اربعین/ اعزام 340 نیروی تخصصی به کربلا و نجف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به تمهیدات این سازمان در ایام اربعین گفت: بیش از 500 پایگاه امداد، نجات و عملیات هلال احمر به حالت آماده‌باش بوده و 4 بالگرد به این منظور اختصاص داده شده است.

به گزارش انتخاب،  شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در نشست خبری که در ارتباط با تمهیدات هلال احمر در ایام اربعین در مرزهای غربی و همچنین عتبات و عالیات برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 500 پایگاه امداد، نجات و عملیات هلال احمر ویژه ایام اربعین در حالت آماده‌باش بوده و در استان خوزستان و ایلام پیش‌بینی می‌شود افزایش 70 درصدی خدمات امدادی را داشته باشیم. 

وی با اشاره به اینکه در تهران قرارگاه مرکزی امداد و نجات جهت هماهنگی‌های بیشتر برپا شده است، افزود: همچنین در مرز مهران، شلمچه و چزابه سه قرارگاه امدادی درنظر گرفته شده است، همچنین چندین دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس مستقر می‌شوند. 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه از 2 ماه پیش هماهنگی‌های لازم در خوزستان و ایلام جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به زائران درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: این امکان وجود دارد که تعداد نیروها را در مواقع بحران احتمالی افزایش دهیم، البته 340 نیروی امدادگر و کادر پزشکی یا امدادگر در مسیر کربلا به نجف و سامرا پیش‌بینی شده است. همچنین این افراد 17 تیم عملیاتی در مسیر مستقرند. 

فتحی گفت: همه تقسیم‌ها جهت ارائه خدمات بهتر به زائران در دوره‌های آموزشی پیشرفته شرکت کرده تا علاوه بر آموزش امدادی و پزشکی به نیروها، خود نیز بتوانند گام‌های مؤثری جهت کمک به مردم بردارند. 

وی اضافه کرد: 26 دستگاه آمبولانس در مسیر کربلا و نجف در نظر گرفته شده و اگر در عراق اتفاق خاصی رخ دهد، آنها می‌توانند مجروحان را از طریق این آمبولانس‌ها به خارج از کشور عراق و به ایران منتقل کنند. 

فتحی گفت: 4 بالگرد در مرز ایلام و خوزستان پیش‌بینی شده و به احتمال زیاد یک بالگرد دیگر به این منظور اضافه شود. همچنین خودروهای ارتباطی لازم درنظر گرفته شده و در حال رایزنی با مسئولان عراق هستیم تا این امکان نیز در کشورشان برای ما میسر شود.


نظرات بینندگان