arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۰

انگليسي ها هم به صف «کتاب نخوانها» پيوستند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير آموزش و پرورش انگلستان در گزارشي اعلام کرد که تنها 3 کودک از 10 کودک در اين کشور براي خود کتاب دارد. «مايکل گو» در اين باره به رسانه هاي رسمي انگلستان خاطر نشان کرد: داده هاي آماري نشان داد که متأسفانه 3 کودک از 10 کودک انگليسي يا به عبارتي بيش از 18 هزار کودک براي خود کتاب ندارد و اين موضوع مي تواند بشدت به روند رشد فکري رده سني کودکان و نوجوانان اثر مخرب برجاي بگذارد.

علاوه بر اين، اين داده ها نشان مي دهد که شمار کودکاني هم که اصلاً براي خود کتابخانه يا کتاب شخصي غيردرسي ندارند دو و نيم برابر بيشتر از حد انتظار است.

به گزارش گاردين، وزير آموزش و پرورش انگلستان در ادامه يادآور شد: برخي از معلمان از دانش آموزان خود مي خواهند که يک کتاب غيردرسي مرتبط با سنشان براي مطالعه آزاد به کلاس بياورند، اما متاسفانه تنها 3 دانش آموز از 10 نفر اين کار را انجام داده است. علاوه براين، داده هاي اخير هم مشخص کرد که تقريباً 40 درصد از دانش آموزان 8 تا 17 سال حداقل تنها 10 کتاب براي خود دارند، در حاليکه در همين رده سني 85 درصد اين دانش آموزان علاقه فراواني به انجام بازي هاي رايانه اي و 81 درصد هم بشدت به تلفن همراه اعتياد دارند.

اين آمارها نشان مي دهد که ترويج استفاده و مطالعه کتاب در ميان دانش آموزان انگليسي بشدت ضعيف است و اين دانش آموزان ترجيح مي دهند اکثر اوقات خود را به انجام بازي هاي رايانه اي يا صحبت کردن با تلفن همراه و پيامک دادن صرف کنند.

«کريستينا کلارک» محقق سازمان آموزش و پرورش اين کشور در اين باره عنوان کرد: با تحقيق روي 18 هزار و 171 دانش آموز رده سني 8 تا 17 سال از 111 مدرسه در سراسر انگلستان به اين نتيجه دست يافتيم که آن دسته از دانش آموزاني که اصلاً کتاب غيردرسي ندارند از لحاظ دسترسي به موفقيت در سطح پاييني قرار دارند، در درس خواندن بشدت ضعيف بوده و نمي توانند به درستي و صراحت يک متن را روخواني کنند؛ همچنين براساس يک گزارش آماري که از 70 هزار نفر در 27 کشور و توسط محققان آموزشي دانشگاه «نوادا» در آمريکا صورت گرفت، اين موضوع مشخص شد که آن دسته از کودکاني که در منزل آنان 20 کتاب يا بيشتر وجود دارد بيشتر از افرادي که در خانه آنان کتابي يافت نمي شود، علاقه مند به تحصيل و کسب علم هستند.
نظرات بینندگان