arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۰

مطهری: آحاد مردم و حتی رهبری در مقابل قانون یکسان هستند؛ رفقای احمدی نژاد هم همینطور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمود احمدی نژاد در پایان جلسه روز چهارشنبه این هفته هیأت دولت، پیرامون برخی اتفاقات هفته اخیر همچون بازداشت برخی اطرافیان خود و نیز مسائل فیمابین دولت و مجلس واكنش نشان داد.

در این‌باره علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به چند سوال تابناك پاسخ داد:

آقای رئیس جمهور در مصاحبه اخیر خود به دستگیری ها و بازجویی های برخی اطرافیان خود اعتراض كردند، آیا شما این اعتراض را وارد می دانید؟

ایشان گفتند: «این حركت سیاسی است و برای فشار به دولت انجام می شود.» به نظر من این قضاوت درست نیست و ناشی از بدبینی ایشان به دستگاه قضای كشور و دشمن پنداری دیگران است. در ماجرای مرحوم كردان هم ایشان می گفتند این یك كار سیاسی است، در حالی كه یك كار كاملا ارزشی بود. نظام و گروه های سیاسی و مردم خیر رئیس جمهور را می خواهند و تلاش می كنند ایشان را از یك جریان فكری و رفتاری غلط جدا كنند. در نهایت آقای احمدی نژاد باید میان آرمان های انقلاب اسلامی و آرمان های آقای مشایی یكی را انتخاب كند. مثلا انقلاب اسلامی به دنبال احیای تمدن بزرگ اسلامی است و آقای مشایی به دنبال بازگشت به ایران باستان است. این دو با هم قابل جمع نیستند. یا درباره آزادی های اجتماعی، آقای مشایی متمایل به آزادیهای غربی است.

رئیس جمهور گفتند: «اتهامات فراوانی از قول افراد دستگیر شده زده شد و برخی از اشكالات در این دستگیری ها وجود داشت كه من به رئیس قوه قضاییه اعلام كردم»، نظرتان در این باره چیست؟

ممكن است این ایراد ایشان وارد باشد ولی مسئله این است كه چرا آقای رئیس جمهور در موارد مشابهی كه قبلا درباره مخالفان دولت رخ داد به عنوان مدعی العموم اعتراض نكردند و فقط درباره دوستان خود اعتراض می كنند. دیدم كه آقای جوانفكر هم به زندانی شدن آقای امیری فر اعتراض كرده است. این اعتراض شاید وارد باشد، اما چرا آقای جوانفكر تا كنون به موارد مشابه در مورد مخالفان دولت اعتراض نكرده است؟

 آقای احمدی نژاد كابینه خود را خط قرمز خود اعلام كردند، آیا این حرف منطقی است؟

خیر، منطقی نیست. خط قرمز باید قانون و آرمان های انقلاب اسلامی باشد نه دوستان و رفقا. اگر اتهامی متوجه عضوی از كابینه است باید مانند دیگران احضار و بازجویی شود و رئیس جمهور نباید مقاومت كند. مطابق قانون اساسی همه آحاد ملت حتی مقام رهبری در برابر قانون یكسان اند. آقای احمدی نژاد گفته اند: «در واقع كابینه خط قرمزی است كه اگر بخواهند به آن دست اندازی كنند، دیگر من باید وظیفه قانونی خود را انجام دهم و این حتما به كشور آسیب می زند.» اولا نظام جمهوری اسلامی چنان ریشه دار است كه آسیبی به كشور وارد نمی شود و ثانیا این حرف آقای رئیس جمهور با حرفی كه دو هفته پیش گفتند متناقض است. ایشان گفته بودند: «همه در برابر قانون یكسان اند و من تنها رئیس جمهوری هستم كه اعلام كرده ام اگر اتهامی متوجه نزدیكان من شود باید با آن برخورد شود.» به هر حال همه باید در مقابل قانون خاضع باشیم و اگر جایی احساس كنیم اغراض شخصی دخالت دارد و حق قوه ای ضایع می شود، باید به رهبری كه طبق قانون اساسی تنظیم كننده روابط میان قوا هستند مراجعه كنیم.
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
آخاد نه

آحاد

مجید جان دلبندم
ناشناس
|
Brazil
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
مهم این است که خط قرمز تعیین شد و کسی دیگر از ان عبور نمی کند. حالا هر تحلیلی هم باشد فرق ندارد !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
درست است روي كاغذ همه در مقابل قانون برابرند . اما در عمل چه؟
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
همه يکسانند!!!!!!!!! عجب
نظرات بینندگان