arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵

ورود تایلندی‌ها به بازار روده ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اطلاعات گمرک ایران نشان می دهد در شش ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل کشورهای فرانسه، مراکش، لبنان و چک از بازار روده و شکبه ایرانی حذف شده و تایلند، هنگ‌کنگ، اتریش و رومانی جای آنها را گرفته‌اند.

به گزارش انتخاب، بر اساس اطلاعات گمرک ایران یکی از اقلام صادراتی ایران "روده"، "بادکنک" و "شکمبه" حیوانات است که به صورت تازه، سردکرده، یخزده، نمکزده یا در آب نمک، خشک‌کرده یا دودی به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

طبق اطلاعات گمرک ایران در شش ماهه نخست سال جاری از این اقلام به میزان ۱۹۱۸ تن به ارزش ۱۲۴ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان به کشورهای ایتالیا، اسپانیا، رومانی، لهستان، ترکیه و... و. صادر شده است.

برخی مشتریان این اقلام به این شرح هستند:

ویتنام به میزان ۵۴۲ تن به ارزش ۳ میلیارد و ۶۳۶ میلیون تومان

لهستان به میزان ۱۹۶ تن به ارزش ۱۷ میلیارد تومان

آلمان به میزان ۵۹۱ تن به ارزش ۷۹ میلیارد تومان

ایتالیا به میزان ۵۵ تن به ارزش پنج میلیارد و ۸۰۱ میلیون

ترکیه به میزان ۱۵۲ تن به ارزش هشت میلیارد و ۸۲۹ میلیون

اطلاعات گمرک ایران حاکی از آن است که صادرات روده، بادکنک، و شکبه حیوانات در سال گذشته معادل یک هزار و ۷۷۰۰ تن به ارزش ۱۳۳ میلیارد تومان بوده است.

همچنین اطلاعات گمرک حاکی از آن است ایران در این طی شش ماه مشابه سال قبل مشتریانی مانند «فرانسه»، «مراکش»، «لبنان» و «چک» را از بازار روده، شکمبه و بادکنک حیوانات ایران از دست داده است که این سه کشور  میزان ۱۷ تن به ارزش سه میلیارد و ۳۱۴ میلیون تومان  روده، بادکنک و شکمبه حیوانات از ایران خریداری کرده‌ بودند.

در عوض ایران توانسته در  شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته،  چهار مشتری «تایلند»، «هنگ‌کنگ»، «اتریش» و «رومانی»، را برای روده، ‌ شکمبه و بادکنک حیوانات ایرانی بازاریابی کند که اطلاعات گمرک حاکی از آن است که مجموع صادرات ایران به این کشورها معادل ۶۱ تن به ارزش یک میلیارد و ۴۰۸ میلیون تومان است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان