arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

آمریکا: "خلیفه" دیگر بر نیروهایش کنترل ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، تأکید کرد که ابوبکر بغدادی سرکردۀ این گروه تروریستی به طور پیوسته کنترل خود بر اغلب عناصر تحت امرش را از دست می‌دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری العالم، کلنل جان دوریان، سخنگوی ائتلاف در گفت و گو با مطبوعات گفت: «با رسیدن نیروهای عراقی به دروازه های شهر موصل در شمال عراق، ابوبکر بغدادی سرکردۀ داعش، کنترل نیروهای خود را از دست می دهد».

دوریان دربارۀ فایل صوتی اخیر بغدادی تأکید کرد: «کارشناسان صدا این فایل را برای مشخص شدن حقیقت بررسی خواهند کرد اما این فایل به هر صورت نشانگر نبود امکان برای تماس با سرکرده های داعش در داخل موصل است چنان که بغدادی به ناچار برای آنها فایل صوتی ارسال می کند».

وی خاطرنشان کرد گزارش هایی از فرار عناصر داعش از مواضع جنگ و در پی آن اعدام شدن توسط فرماندهان مخابره شده است که بهترین دلیل برای اثبات این گزارش ها پیام بغدادی در فایل صوتی است که به عدم ترک میدان های جنگ و پرهیز از درگیری های داخلی است.

دوریان افزود: «شایعاتی از تحرکات بغدادی منتشر می شود اما جای او هنوز نامعلوم است».
یک منبع امنیتی در استان نینوا دیروز پنجشنبه گفت که پیام صوتی سرکردۀ داعش در مرزهای بین عراق و سوریه آماده و ضبط شده است و تأکید کرد که بغدادی قبل از آغاز عملیات آزادسازی موصل نینوا را ترک کرده است.

نظرات بینندگان