arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵

وزیر راه: قرارداد با بوئینگ و ایرباس به زودی نهایی میشود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر راه و شهرسازی می گوید، قرارداد خرید هواپیما از شرکت های بوئینگ و ایرباس در مراحل پایانی است و به زودی نهایی می شود.

به گزارش انتخاب، عباس آخوندی روز دوشنبه در نشست خبری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به پرسش ایرنا درباره زمان نهایی شدن قرارداد خرید هواپیما با شرکت های بوئینگ و ایرباس افزود: نمایندگان این شرکت ها مرتب در رفت و آمد هستند و به زودی قرارداد این شرکت ها نهایی می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما در تنظیم قراردادها به دنبال انتقال حداکثری دانش فنی به کشور هستیم و این موضوع در صنعت هواپیمایی شامل درصدی از امکان تعمیر، نگهداری و یا ساخت برخی قطعات است.
آخوندی گفت: در حوزه هواپیمایی موضوع نگهداری و تعمیرات کلی موتور از مهمترین مباحث به شمار می رود که همه کشورها مجهز به آن نیستند.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به اینکه در زمان تحریم ها تعمیر و نگهداری هواپیما در ایران وجود داشته است، باید از این پس توسعه بیشتری داشته باشد.

** آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زایران اربعین
وزیر راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره تمهیدات ناوگان حمل و نقل عمومی برای جا به جایی زایران اربعین گفت: با هماهنگی ستاد اربعین که در وزارت کشور فعال است، در بخش جاده ای تمرکز بر جا به جایی مسافران به سه مرز شلمچه، چذابه و مهران استوار است.
آخوندی گفت: از دو سال پیش تاکنون توسعه و آماده سازی پایانه های مسافری در مرز شلمچه و مهران انجام شده است و درباره مرز چزابه نیز شاهد تعریض جاده اهواز به چزابه بودیم.
وی اصلاح و آماده سازی مسیر ایلام به مهران را از دیگر اقدام های انجام شده برای تسهیل سفر زایران حسینی عنوان کرد و گفت: هماهنگی لازم با بخش خصوصی برای اعزام اتوبوس مورد نیاز انجام شده است.

آخوندی همچنین گفت: در بخش حمل و نقل ریلی نیز 40 رام قطار در مسیر تهران - خرمشهر با ظرفیت 35 هزار صندلی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: در مسیر اهواز - خرمشهر نیز 115 هزار صندلی قطار برای جا به جایی زائران پیش بینی شده و قرار است هر نیم ساعت یک قطار اعزام شود.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، در حوزه حمل و نقل دریایی نیز تمهیداتی برای عزیمت بخشی از زائران از خرمشهر در نظر گرفته شده است.

آخوندی افزود: شرکت های حمل و نقل امکان خرید بلیت قطار عراق از داخل ایران را نیز برای هموطنان فراهم کرده اند که اقدام مناسبی برای تسهیل سفر زائران است.
وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد زائران ایرانی سفر ایمنی را به عراق داشته باشند و آئین اربعین حسینی را به بهترین شیوه ممکن برگزار کنند.

** لزوم در نظر گرفتن مسکن به عنوان یک خدمت حمایتی برای اقشار کم درآمد
آخوندی در پاسخ به سوالی درباره مسکن اجتماعی برای اقشار کم درآمد نیز اظهار داشت: باید مسکن را برای اقشار خاص که تحت پوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد، بهزیستی و ... هستند، یک خدمت اجتماعی به حساب آورد.
به گزارش ایرنا، بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری ها تا روز جمعه 21 آبان ماه در محل مصلی تهران میزبان علاقمندان است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان