arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵

زوج جوان همدانی به خواب ابدی رفتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان گفت: زن و شوهر 19 و 25 ساله همدانی بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در منزل خود جان باختند.
 
به گزارش انتخاب ؛ دکتر حبیب معصومی، با اعلام مطلب فوق افزود: این زوج جوان بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن از آبگرمکن منزل مسکونی در شهرک اندیشه شهر همدان متاسفانه جان خود را از دست دادند.
 
وی خاطرنشان کرد: این زوج جوان به ترتیب، زن 19 ساله و مرد 25 ساله بودند که به شکل غمناکی به خواب ابدی رفتند.
 
دکتر معصومی تصریح کرد: به محض اطلاع فوریتهای پزشکی در محل حاضر شده و اقدام های احیاء و انتقال این دو نفر به بیمارستان نتیجه ای نداشت چرا که هر دو ساعاتی قبل از اعلام به فوریت های پزشکی جان خود را از دست داده بودند.
 
وی افزود: استفاده از آبگرمکن یا بخاری های فرسوده یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.
 
معصومی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب صحیح بخاری و آبگرمکن های گازی بیان کرد: بازدید از شیر و شیلنگ گاز، مسیر دودکش ها و استفاده از دودکش های استاندارد بر روی پشت بام در این فصل بسیار ضروری است.
 
وی افزود: همزمان با سرمای شدید در این ایام رعایت نکات ایمنی در مورد استفاده درست از گاز و بخاری های نصب شده باید مورد توجه قرار گیرد.
 
لازم به ذکر است چند روز است همدان با دمای منفی 18 درجه سردترین نقطه کشور است.
نظرات بینندگان