arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵

وزیر امورخارجه اتریش خطاب به اردوغان: اروپا را نمی توان تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه اتریش ضمن رد تهدیدات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر در پیش گرفتن سیاست مرزهای باز در قبال مهاجران گفت: اروپا را نمی توان تهدید کرد و اتحادیه از مرزهای خود به طور مستقل محفاظت می کند.
 
به گزارش انتخاب، پرسه سباستیان کورتس در یک مصاحبه کوتاه مطبوعاتی افزود : افرادی که فقط با تکیه بر موضوع پناهجویان معامله می کنند، خیلی زود تنها خواهند شد.
 
وی اظهارداشت: این اشتباه خواهد بود که رهبران اتحادیه اروپا موضع روشن پارلمان نسبت به تعلیق تداوم مذاکرات الحاق ترکیه به اروپا را با وجود چنین تهدیدی نادیده بگیرند.
 
وزیر امور خارجه اتریش با ابراز خشنودی از قطعنامه پارلمان اروپا، افزود: ترکیه هیچ جایی در اتحادیه اروپا ندارد.
 
وی توضیح داد بعد از کودتا درترکیه تعداد زیادی از کارمندان دولت از کار برکنار و چند هزار نفر دستگیر شدند، در این خصوص سربازان، افسران پلیس و قضات، حتی روزنامه نگاران و دانشگاهیان از سوی مقامات هدف قرار گرفته اند.
 
پس از رای مثبت پارلمان اروپا به توقف مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا، رجب طیب اردوغان پارلمان اروپا را به در پیش گرفتن سیاست مرزهای باز تهدید کرد. رای پارلمان اروپا که جناحهای مختلف از آن حمایت کردند در پاسخ به اقدامات ترکیه علیه رسانه ها و مخالفان سیاسی در پی کودتای شکست خورده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان