arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵

عمر البشیر: ترامپ انسانی شفاف است و تعامل با او آسان‌تر از دیگران خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری سودان اعلام کرد که تعامل با رئیس جمهوری منتخب آمریکا بسیار آسان‌تر از تعامل با دیگران خواهد بود.

به گزارش انتخاب، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان در مصاحبه با روزنامه اماراتی الخلیج گفت که تعامل با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا بسیار آسان‌تر از تعامل با دیگران خواهد بود، چراکه ترامپ انسانی شفاف است و بر منافع شهروندان آمریکایی متمرکز است، به این دلیل که وی یک بازرگان است و این عکس کسانی است که در مورد برنامه‌های دموکراسی و حقوق بشر و شفافیت صحبت می‌کردند.

وی همچنین گفت، پس از آنکه داعش تلاش کرد جای پایی را برای خود در لیبی ایجاد کند، سودان دست به تلاش‌های بسیاری برای مبارزه با داعش زده است و بیش از هزار خودروی شاسی بلند در مرزهای سودان و لیبی در صحراء جهت جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی مستقر هستند.

عمر البشیر در مورد سودان جنوبی نیز تصریح کرد: سودان توانمندترین طرف برای حل مشکل سودان جنوبی است و این علی رغم آن است که آن کسانی که در پشت جدا شدن سودان بودند، خواهان این امر بودند که سودان جنوبی جای پایی برای مبارزه با سودان باشد.

 وی تصریح کرد: سودان به دلیل تعداد زیاد آوارگانی که از سودان جنوبی آمده‌اند، تاثیر پذیرفته است. ما مانع از آنها نمی‌شویم، چراکه به دلیل جدا شدن کشورها ظلمی علیه آنها صورت گرفت. به همین دلیل ما مسئولیت اخلاقی در قبال شهروندان جنوب داریم و با آنها به عنوان خارجی یا آواره تعامل نکردیم.

عمر البشیر در پاسخ به سوالی در مورد نافرمانی مدنی که اخیرا ترویج داده شد، گفت که این نافرمانی مدنی شکست خورد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان