arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵

صادرات نفت ایران به آسیا بیشترین رقم در ۶ سال گذشته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس آمارهای دولتی و آمارهای به دست آمده از رفت و آمد کشتی ها، واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر شده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از پرس تی وی، بر اساس آمارهای دولتی و آمارهای به دست آمده از رفت و آمد کشتی ها، واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر شده است.
هند و چین، دو مشتری بزرگ نفت ایران ماه گذشته  هر کدام روزانه حدود 800 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده اند. با محاسبه میزان واردات نفت کره جنوبی و ژاپن، مجموع واردات 4 کشور آسیایی از ایران در ماه گذشته مجموعا به 1.99 میلیون بشکه در روز رسیده که 147.9 درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.

بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی، این رقم بالاترین میزان صادرات نفت ایران به آسیا دست کم از سال 2010 تاکنون است و ایران را به بازپس گیری سهم کامل خود از بازار نزدیک تر می سازد.
بیشترین افزایش خرید نفت از ایران در ماه اکتبر از سوی هند بوده که وارداتش نسبت به یک سال قبل بیش از 4 برابر شده و به 789 هزار و 100 بشکه در روز رسیده است.
واردات نفت چین از ایران نیز به 773 هزار و 860 بشکه در روز رسیده که نسبت به اکتبر سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

واردات نفت کره جنوبی از ایران در این ماه با 73.2 درصد افزایش به 278 هزار و 882 بشکه در روز رسیده در حالی که ژاپن نیز با افزایش 32.1 درصدی خرید نفت خود از ایران روزانه 202 هزار بشکه نفت از تهران خریداری کرده است.
این آمارها در حالی منتشر می شود که امروز قرار است کشورهای عضو اوپک در وین در مورد جزئیات طرح کاهش تولید و افزایش قیمت جهانی نفت تصمیم گیری کنند.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان