arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵
ایندیپندنت گزارش می‌دهد؛

نقض آشکار حقوق‌بشر؛ نقطه مشترک کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایندیپندنت با انتقاد از سفر نخست‌وزیر انگلیس به بحرین، نوشت: ترزا مِی امشب، در ضیافت شام با سران کشورهای عربی ناقض حقوق‌بشر شرکت می‌کند.

نقض آشکار حقوق‌بشر؛ نقطه مشترک کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس

به گزارش انتخاب؛ «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «ترزا مِی»، نخست‌وزیر انگلیس، در سفر خود به بحرین قرار است با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، دیدار کند. وی قرار است امشب در ضیافت شامی با سران عربستان، کویت، امارات، قطر، بحرین و عمان شرکت کند.

نخست‌وزیر انگلیس قرار است فردا (چهارشنبه)، در نشست بلندپایه‌ای با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، از تشکیل گروه به اصطلاح ضدتروریستی جدیدی در منطقه، به‌منظور مقابله با پشتیبانی مالی تروریست‌ها، خبر دهد. انگلیس قصد دارد سه کارشناس سایبری را در اختیار کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس قرار دهد. 

ترزا مِی همچنین قرار است یکی از کارکنان دفاعی انگلیس در دُبی که وظیفه‌اش هماهنگ کردن فعالیت‌های منطقه‌ای خواهد بود و همچنین  یک افسر نظامی وزارت کشور بحرین در واحد آموزشی و پشتیبانی مدیریتی در خنثی‌سازی بمب و مقابله با بمب‌گذاری را معرفی کند.    

در ادامه گزارش آمده است: نقطه مشترک تمامی این کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس سوابق وحشتناک آن‌ها در زمینه نقض حقوق‌بشر است. 

بحرین:
نگارنده گزارش در ادامه می‌افزاید: سازمان‌های امنیتی بحرین با استفاده از شیوه‌های دلخراش شکنجه که باعث مرگ افراد می‌شود، پاسخ معترضان را می‌دهند. 

نقض آشکار حقوق‌بشر؛ نقطه مشترک کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس


عربستان سعودی: 
در این گزارش از عربستان به عنوان کشوری که در یمن جنایات جنگی مرتکب می‌شود، یاد شده است. از سوی دیگر، حقوق زنان در این کشور پایمال می‌شود. گردن‌زنی و به صلیب کشیدن اجساد، از شیوه‌های رایج اعدام در عربستان است. 

نقض آشکار حقوق‌بشر؛ نقطه مشترک کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس

عمان:
نگارنده گزارش، عمان را به عنوان کشوری با سلطنت موروثی و بدون نظام دموکراتیک معرفی می‌کند. در این کشور، محدودیت‌های شدیدی علیه معترضان و گردهمایی‌های اعتراض‌آمیز اعمال می‌شود. همچنین، روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و منتقدان حکومت، بدون اینکه ردی از آن‌ها باقی بماند، ناپدید می‌شوند. 



قطر:
در ادامه گزارش آمده است: در کشور قطر، کار اجباری مهاجران که به مرگ صدها نفر از این افراد در پروژه‌های بزرگ، منجر می‌شود، رواج دارد. 



امارات: 
روی کار آمدن دستگاه سیاسی حاکم در این کشور، از طریق دموکراتیک نیست. امارات پیمان بین‌المللی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد و معاهدات حقوق کارگران را امضا نکرده است. 


کویت: 
در کویت، گروه‌های اقلیت از داشتن حقوق شهروندی محروم هستند. تمامی شهروندان کویتی باید نمونه‌های دی‌ان‌اِی (DNA) خود را تحویل حکومت دهند. آزادی بیان و انتقاد از نظام سیاسی حاکم، در این کشور جایی ندارد.  

نظرات بینندگان