arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵

تند بادی با سرعت 61 کیلومتر در ساعت شهرستان خاش را در نوردید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزش تند باد و گرد و غبار با سرعت 61 کیلومتر در ساعت عصر روز جمعه شهرستان خاش را دربر گرفت و مردم را با مشکلاتی رو به رو کرد.


به گزارش انتخاب ، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از حدود ساعت 16 و 30 دقیقه در تمام نواحی سیستان و بلوچستان آغاز شد در شهرستان خاش با سرعت 61 کیلومتر بر ساعت مردم را غافلگیر کرد.
 
در پی وقوع این پدیده آب و هوایی گرد و غبار شدید نیز شهر خاش را فراگرفت و شرایط ناسالم هوایی را بر این منطقه حاکم کرد.
 
رییس مرکز بهداشت شهرستان خاش با تاکید بر رعایت توصیه های بهداشتی در مواقع آلودگی هوا، نسبت به افزایش شیوع بیماری های تنفسی، آسم و آلرژی به دنبال بروز پدیده گرد و غبار هشدار داد.
 
منصور خاشی افزود: کودکان، افراد سالخورده و بیماران هنگام بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت در خارج منزل پرهیز کنند و در صورت ضرورت فعالیت در هوای آزاد، زمان آن را به حداقل ممکن برسانند.
 
اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش از این اعلام کرده بود: از اواخر جمعه شب جریان باد تغییر می کند و شمالی جنوبی خواهد شد که بر همین اساس از شدت باد و گرد و خاک در نواحی مرکزی و جنوبی استان کاسته می شود اما تندباد در مناطق شمالی استان تا فردا ادامه خواهد داشت.
 
براساس گزارش هواشناسی تا روز دوشنبه سواحل استان نیز مواج خواهد بود به طوری که از صیادان خواسته شده از رفتن به دریا خودداری کنند.
 
کاهش محسوس دما هم از جمعه شب تا روزهای آینده، حداقل بین هشت تا 12 درجه برای نقاط مختلف استان به خصوص مناطق شمالی پیش بینی شده است.
 
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان