arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵

قرارداد 650 میلیون دلاری خرید 10کشتی میان ایران و کره جنوبی نهایی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  شرکت صنایع سنگین هیوندا بزرگترین سازنده کشتی در جهان ، امروز (شنبه) اعلام کرد که سفارش نهایی خرید کشتی از سوی جمهوری اسلامی ایران به ارزش 650 میلیون دلار را دریافت کرده است.


به گزارش انتخاب به نقل از این شرکت کره جنوبی ، بر اساس سفارش خرید دریافت شده هیوندا 10 فروند کشتی مورد نظر را با توجه به درخواست شرکت کشتیرانی ایران ساخته و تحویل جمهوری اسلامی خواهد داد.
 
این شرکت افزوده است که بر اساس توافق نهایی اعلام شده طرفین چندین فروند کشتی کانتینربری و چند فروند نفتکش برای خطوط کشتیرانی ایران ساخته و تحویل آنها به ایران از سال 2018 میلادی آغاز خواهد شد.
 
خبرگزاری یونهاپ گزارش داد : یکی از کشتی های کانتینربری ظرفیت حمل 14 هزار و 500 کانتینر را خواهد داشت اما شمار دقیق کشتی های کانتینر بر و نفتکش هایی که قرار است ساخته شود تاکنون از سوی طرفین اعلام نشده است.
 
توافقی را که ایران و کره جنوبی امضا کرده اند نخستین قرارداد خرید کشتی است که پس از لغو تحریم ها و توافق هسته ای از سال گذشته میلادی به این طرف میان دو کشور حاصل شده است.
 
گزارش های دریافتی حاکی است که شرکت های ایران و کره جنوبی قرار است به غیر از موضوع ساخت کشتی ، برای توسعه صنعت کشتیرانی ایران بخصوص در بخش های فنی با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند.
 
شرکت هیوندا در بیانیه ای آورده که با توجه به اینکه در سال های اخیر بخصوص از سال 2008 میلادی پس از بحران اقتصادی سفارش های خرید کاهش یافته ،‌همکاری جدید با ایران برای طرفین و بخصوص شرکت کره ای از اهمیت زیادی برخوردار است .
 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان