arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۵

پیش‌بینی امیدوار کننده هواشناسی: آلودگی‌هوای شهرهای صنعتی می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: شرایط جوی موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبار آلودگی در شهرهای صنعتی و کلانشهرها شده است، پیش‌بینی می‌شود که با وزش باد در روز سه‌شنبه شاهد بهبود کیفیت هوا و کاهش غلظت آلاینده‌ها باشیم.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: از اواخر وقت امروز یکشنبه و فردا دوشنبه هوای شهرهای پرجمعیت در استانهای تهران، البرز، اراک و اصفهان غبار آلوده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این غبار آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها که به سبب سکون هوا ایجاد شده از اواخر وقت دوشنبه و روز سه‌شنبه کاهش می‌یابد و علت آن نیز احتمال وزش باد و ورود موج سامانه بارشی خفیف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امشب نیز شاهد عبور موج تراز میانی از کشور خواهیم بود که موجب بارشهای پراکنده در استانهای واقع در زاگرس مرکزی، نواحی مرکزی دامنه‌‌های البرز و شمال شرق کشور می‌شود.

وظیفه ادامه داد: بارشهای پراکنده طی 24 ساعت در زاگرس مرکزی، نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق کشور ایجاد خواهد شد که این بارشها در لرستان و چهارمحال بختیاری به شکل رگبار خواهد بود.

وی عنوان کرد: این بارشهای پراکنده ناشی از سامانه بارشی روز سه‌شنبه نیز در شمال شرق، شرق، دامنه‌های البرز شرقی و بخشهایی از نواحی مرکزی فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد شدیبد دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور را در برمی‌گیرد که از طرفی موجب بهبود کیفیت هوا در برخی شهرهای صنعتی خواهد شد.

وظیفه به کاهش دما در برخی مناطق کشور اشاره کرد و گفت: طی سه روز اینده دمای هوا در نیمه شمالی کشور دو تا چهار درجه کاهش می‌یابد و تا پایان هفته تغییرات جوی خاصی رخ نخواهد داد.

وی تبریز با 11 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 28 درجه بالای صفر گرمترین نقاط ایران محسوب می‌شوند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان