arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۴۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۰

نخبگان سوریه برای تطاهرات مجوز گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با گذشت 4 ماه از آغاز اعتراضات در سوریه گروهی از هنرمندان و افراد رسانه ای سوریه تصمیم گرفتند امروز برای نخستین بار در دمشق دست به تظاهرات مسالمت آمیز بزنند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، این تظاهرات از سوی جمعی از فرهیختگان سوری امشب از مقابل مسجد الحسن در منطقه "المیدان" دمشق تظاهرات خود را آغاز می كنند.

در بیانیه صادره از سوی جمعیت "فرهیختگان برای سوریه" آمده است: ما خود را به بخشی از ملت بزرگ سوریه می دانیم و با آنها در تمامی اهدافشان انسجام داریم. ما به عنوان هنرمندان، فرهیختگان و اصحاب رسانه سوریه از مطالبات مشروع مردم حمایت می كنیم و بر حق آنان در زندگی زیر سایه حكومتی عادل و قانون مدار تاكید داریم. حكومتی كه آزادی ملت را تضمین كند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به ارائه مجوز دولت سوریه به تظاهرات هواداران اسد، آمده است: ما مسئولیت كامل آسیب به تظاهرات كنندگان را متوجه مقامات سوری می دانیم.

این جمع از فرهیختگان سوری همچنین خواستار توقف برخورد امنیتی با مردم، پایان خشونتها علیه تظاهرات مسالمت آمیز، آزادی بیان و اظهار مطالبات مردمی بر اساس ماده 25 و 26 قانون اساسی سوریه، محاكمه عاملان ظلم به مردم و آزادی فوری زندانیان سیاسی شدند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
5
همه دیکتاتورها باید بروند.
نظرات بینندگان