arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۵

بازتاب ادعای استقرار موشک روسی اسکندر در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ادعای یک پایگاه خبری یهودی در روسیه مبنی بر استقرار سامانه موشکی تاکتیکی اسکندر این کشور با توان کلاهک اتمی در سوریه بازتاب گسترده ای یافته است.

به گزارش انتخاب، رسانه های غربی به نقل از پایگاه خبری «جوییش رو» مدعی شدند که ماهواره اروس - بی متعلق به رژیم صهیونیستی، تصاویر موشک های اسکندر را در پایگاه روسیه در استان لاذقیه سوریه ثبت کرده است.

هنوز گزارشی در باره رد یا تائید این ادعا انتشار نیافته است. 

این پایگاه همچنین نوشته است که برای نخستین بار سال 2013 خبر استقرار موشک های اسکندر در سوریه انتشار یافت که شرکت روس آباران اکسپورت مدیریت عالی صنایع تسلیحاتی روسیه آن را تکذیب کرد.

از 10 تیرماه که آتش بس فراگیر مورد تائید شورای امنیت در سوریه برقرار شده و روسیه نیز برنامه کاهش حضور نظامی خود را اعلام کرده است، رسانه های غربی اخبار متناقض و تائید نشده ای در مورد سطح توان نظامی این کشور منتشر می کنند، در حالیکه سپهبد والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دیروز تاکید کرد، برنامه سرکوب تروریست های ضدسوری درج شده در فهرست سازمان ملل همچنان ادامه خواهد یافت.

موشک های اسکندر با توان حمل کلاهک های مختلف حتی سنگرکوب از برد حداقل 50 تا حداکثر 400 کیلومتر در 16 دقیقه قابل شلیک می شود که با توان سرعت 6 برابر صوت (ماخ) و فریبکاری بسیار زیاد از جمله پرتاب اجسام گمراه کننده رادارهای دشمن با ضریب خطای حدود هفت متر به هدف اصابت می کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان