arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

بیعت شکنی سرکردگان داعش با البغدادی/دو دستگی در گروه داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع امنیتی در استان نینوا در عراق اعلام کرد که برخی از نیروها و سرکردگان داعش بیعت خود با ابوبکر البغدادی را شکسته و مخالفت خود را با اجرای عملیات انتحاری نشان دادند.
 
به گزارش انتخاب،، این منبع خاطرنشان کرد، در پی انتشار اخباری از کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده اصلی داعش، برخی اعضا و رهبران داعش بیعت با البغدادی را شکستند و دودستگی میان اعضای داعش افزایش یافته است.
 
وی گفت که یکی از سرکردگان سوری داعش با نام ابو عبدالله الشامی که در کنار گروهی از عاملان انتحاری در موصل می‌جنگید، اعلام کرده بیعت بغدادی را نقض کرده و گفته است "بیعت با یک شخص نامعلوم باطل به شمار می‌آید به این دلیل که بغدادی قدرت و توانایی در اختیار ندارد."
 
این منبع که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد، افراد جدا شده از ابوبکر بغدادی روایت‌هایی از بخاری و ابن تیمیه ذکر کرده‌اند که در آنها اعلام شده اطاعت از شخصی که وجود ندارد و فردی گمنام و کسی که قدرت بر هیچ چیزی ندارد، جایز نیست.
 
الشامی این سوال را مطرح کرد: چگونه با بغدادی به عنوان خلیفه خود بیعت کنیم در حالی که وی فاقد توانایی است و نمی‌تواند از اراضی که ما تحت کنترل درآورده‌ایم، حفاظت کند پس دیگر او خلیفه ما نیست.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان