arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۵۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰

ذوالنور: سعي در کشاندن جوانان ما به مرگ معنوی دارند

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: در دوران انحرافات سياسي و زماني که استکبار جهاني به وسيله انواع سايت‌هاي اينترنتي و شبکه‌هاي ماهواره‌اي سعي در کشاندن جوانان ما به مرگ معنوي است، ياد و نام شهدا موجب تزريق معنويت به جامعه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: در دوران انحرافات سياسي و زماني که استکبار جهاني به وسيله انواع سايت‌هاي اينترنتي و شبکه‌هاي ماهواره‌اي سعي در کشاندن جوانان ما به مرگ معنوي است، ياد و نام شهدا موجب تزريق معنويت به جامعه است.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور شنبه‌شب در مراسم بزرگداشت شهداي سپاه علي بن ابيطالب (ع) در مسجد اعظم قم، شهيد سردار عاصمي و همرزمانش را مدافعان حريم ولايت خواند و افزود: شهادت ايشان سفره‌اي معنوي را براي ما پهن کرده است.

وي در ادامه قرآن را مورد توجه قرار داد و افزود: شهادت معامله‌اي بزرگ است و هر چه اين معامله افزايش يابد شرايطش نيز پيچيده مي‌شود و اين معامله‌اي است که خداوند در يک طرف آن قرار دارد و اين مدال افتخاري بر سينه شهداست.

ذوالنور شهدا را افرادي خواند که از کشتن و کشته شدن در راه خدا بيمي ندارند و بهشت از آن ايشان است و افزود: در اين معامله هر چه هست سود است و کسي که با اين ايمان پا در مسير حق گذاشته باشد هرگز متضرر نمي‌شود.

وي مقام معنوي شهدا را غير قابل وصف خواند و افزود: ما براي يافتن مسير هدايت به اين شهدا که منابع فيض الهي‌اند نيازمنديم.

ذوالنور شهادت اين دلاورمردان سپاه را حرکتي در راستاي حرکت امام حسين (ع) و يارانش خواند و گفت: اين اشتراکات است که موجب طراوت مجلس بزرگداشت شهدا شده است.

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه مجالس بزرگداشت شهدا را براي دل‌هاي مردم، همانند باراني دانست که بر زمين خشک و بي آب نازل شده و موجب طراوت مي‌شود و گفت: در دوران انحرافات سياسي و زماني که استکبار جهاني به وسيله انواع سايت‌هاي اينترنتي و شبکه‌هاي ماهواره‌اي سعي در کشاندن جوانان ما به مرگ معنوي است، ياد و نام شهدا موجب تزريق معنويت به جامعه است.

ذوالنور اضافه کرد: شهادت سردار عاصمي و يارانش يک حادثه نيست بلکه ايشان در عالم ملکوت مامور به چنين کاري بوده‌اند و خون اين شهدا بايد هر چند مدت در رگ‌هاي تاريخ جاري شود تا حيات معنوي از جامعه ريشه کن نشود.

وي بر لزوم بهره گيري معنوي از اين گونه شهادت در راه حق تاکيد کرد و گفت: نبايد از اين گونه شهادت‌ها بي تقاوت گذشت چرا که ما هم اکنون نيازمند به اين شهدا هستيم و اگر فرهنگ شهادت وجود نداشت چيزي از اسلام باقي نمي‌ماند.

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه تفاوت‌هاي شيعيان با ديگر مذاهب را مورد توجه قرار داد و گفت: تشيع دو تفاوت عمده با ديگر مکاتب دارد که نخستين مورد آن خط سبز انتظار است.

ذوالنور با بيان اين‌که انتظار جهت و افق نهايي را به ما نشان مي‌دهد؛ اظهار كرد: انتظار موجب اميدواري در جامعه مي‌شود به همين دليل يأس و نااميدي هيچ گاه در ميان شيعيان وجود نخواهد داشت.

وي ادامه داد: خط سرخ شهادت تفاوت ديگر شيعه با مذاهب ديگر است و نيروي محرکه جامعه در رسيدن به هدف نهايي انتظار فرهنگ شهادت است و اين تنها مکتب حرکت آفرين در جامعه و منحصر به فرد است.

وي برکات انقلاب اسلامي را به واسطه شهدا دانست و افزود: شهدا باعث اهتزاز پرچم پرافتخار ايران اسلامي و الگو بودن اين کشور در جهان هستند.

جاشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه هدف دشمنان از آغاز جنگي نابرابر بر ضد ملت ايران را سقوط انقلاب و تجزيه کشور دانست و تصريح کرد: در آغاز انقلاب گروه‌هاي تروريستي با حمايت استکبار جهاني به ايجاد ناامني در استان‌هاي مرزي کشور پرداختند.

ذوالنور با ذکر تاريخچه‌اي از گروهک‌هاي ضد انقلاب در ايران اظهار كرد: ضد انقلاب بويي از انسانيت نبرده است و اين در حالي ست که امروزه همان حرکت شوم بر عهده گروهک پژاک به عنوان شاخه ايراني پ.ک.ک گذاشته شده که خواستار تشکيل کردستان بزرگ در مرزهاي ايران، ترکيه و عراق هستند.

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه شکنجه‌هاي اين گروهک‌ها بر ضد نيروهاي سپاه و ساير افراد بي‌گناه را مورد توجه قرار داد و تاکيد کرد: برخي از نيروها مي‌توانستند با يک جمله توهين به ولايت فقيه آزاد شوند اما از اين کار سرباز زدند و اين در حالي ست که اين امر بايد مورد توجه سياسيوني قرار گيرد که به خاطر جريانات حزبي پشت ولايت فقيه را خالي کرده و گاهي نيز به دليل تطميع يا تهديد دشمنان از مسير ولايت خارج مي‌شوند.

ذوالنور در پايان خطاب به سياستمداران گفت: اين دسته از مسوولان و سياست مداران بدانند که مردم ايران اين انقلاب را به سادگي به دست نياورده‌اند و لذا جوانان بايد با تاسي از اين الگوهاي راستين و تابعين ولايت از گرايش به سمت فرهنگ مبتذل غربي اجتباب کنند و ارزش‌هاي شهدا را پاسداري نمايند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
0
البته مردم ایران چون این انقلاب را ساده بدست نیاورده اند به سادگی در اختیار امثال ایشان بعنوان نماینده مجلس نخواهند سپرد.
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
2
شما برو به فکر خودت باش جوانان ما میدونند به چه شکلی دچار مرگ معنوی نشوند اگر شما بگذارید.
داری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
2
آری برادران شما شربت شهادت بنوشید ما شریت به لیمو !!!! چوت ما سعادت نداریم شما دارین !! بخورید بخورید که اگه نخورید بزور در حلقتان میریزیم !! چون شما حتما با این روش که ما میگوییم سعادتمند میشوید و به بهشت می روید !! شما حالیتان نمیشود !! دهه !! میخورید یا بیاییم !!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
0
آقاي دو تا نور هيچ فكرده ايد خود جناب حضرتعاليتان چقدر در مرگ معنوي جوانان متاثر بوديد؟؟؟
نظرات بینندگان