arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۰۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰

واشنگتن پست: دولت احمدی نژاد سکولار است/"پوشیدن روسری"؛ دور تازه ای از درگیری های احمدی نژاد و روحانیون

اریکه ایرانیان در غرب تهران شاهد حضور کوچکی از زنان با چادر بود. در عوض، دیگر زنان که بیشتر در دهه 20 سالگی خود قرار داشتند آرایشی غلیظ داشتند و موهای "های لایت" شده و بافته شده خود را به رخ یکدیگر می کشیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واشنگتن پست نوشت: هر تابستان، پلیس ایران بر روی زنانی که قانون پوشش را در کشور نقض می کنند، سخت می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR، اما امسال، در میان سخت گیری پلیس، مسئله ی حجاب و پوشیدن روسری و اینکه دولت در قبال آن چه می کند باعث اختلاف بین احمدی نژاد و روحانیون شده است.

واشنگتن پست اضافه می کند: روحانیون اصولگرا از اینکه احمدی نژاد اقدامات کافی برای وضعیت حجاب انجام نمی دهد، انتقاد می کنند. حتی برخی افراد، خشونت هایی که اخیرا بر روی زنان صورت گرفته است را گناه خود این زنان می دانند به این دلیل که آنها حجاب درست نداشته اند (اشاره به حادثه ی خمینی شهر)

این موضوع، ، یکی از مهمترین درگیری ها بین رهبران سکولار ایران(دولت احمدی نژاد) که اداره ی کشور به دست انهاست و مقامات مذهبی ایران است. منتقدان احمدی نژاد، حلقه ی درونی مشاوران احمدی نژاد را متهم به ایجاد توطئه برای به تحلیل بردن نفوذ در جمهوری اسلامی می دانند. آنها رئیس جمهور و اطرافیانش را متهم به دفاع از ازادی شخصی می کنند که با این کار خواهان گسترده کردن پایگاه اجتماعی خود هستند.

مسئله ی حجاب در صدر مسائل است و برخی می گویند که روسری هایی که قسمت زیادی از موها را نشان می دهد خطری بزرگ برای ارزش های اصلی جمهوری اسلامی است.

روحانیون می گویند که پوشش حجاب از عصمت زنان دفاع می کند. اما قانون آن مشخص و دقیق نیست مخصوصاً با تعداد زیاد زنانی که لیاس تنگ بر تن دارند و روسری شل می پوشند. روحانیون انتقاد می کنند و می گویند که شهر های ایران به طرز فزاینده ای یاداور شهرهای غرب است که در ان زنان در خیابان ها پرسه می زنند.

احمدی نژاد مشخص کرده است که دولت از برخورد تند با زنانی که " دولاخ از موهایشان را بیرون از روسری می گذارند" حمایت نمی کند. همانطور که احمدی نژاد در مصاحبه ای در سال 2010 در تلویزیون به این موضوع اشاره کرد.

وی تاکید کرد که او آموزش و کارهای فرهنگی را به برخوردهای قانونی ترجیح می دهد.

رئیس جمهور ایران می گوید: از این طریق زنان از مزیت های حجاب باخبر می شوند و خودشان تصمیم می گیرند که حجاب کامل داشته باشند.

اما در تابستان امسال، روحانیون برجسسته از رویکرد "اسان گیری و غیرسخت گیرانه" احمدی نژاد خسته شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR، واشنگتن پست با اشاره به خبری که پیشتر توسط "احمد خاتمی تکذیب شده"، می نویسد: احمد خاتمی می گوید: برای حل این موضوع و از بین بردن این مسئله از صفحه ی جامعه باید خون ریخته شود.

علیرضا علوی تبار که یک فعال سیاسی است و در یکی از احزاب سیاسی ایران حضور داشته است می گوید: این موضوع تبدیل به اهرمی برای دولت و مخالفانیش برای به نشان دادن برتری خود به طرف دیگر شده است.

در ماه اپریل، پلیس ایران اقدامات خود را با گشت هایش جدی تر کرد و دست به توقیف خوردوهایی زد که راننده انان زنانی هستند که روسری ندارند. همچنین جریمه و تنبیهات در این زمینه افزایش یافته است.

در شنبه گذشته، "اریکه ایرانیان" در غرب تهران شاهد حضور کوچکی از زنان با چادر بود. در عوض، دیگر زنان که بیشتر در دهه 20 سالگی خود قرار داشتند ارایشی غلیظ داشتند و موهای "های لایت" شده و و بافته شده خود را به رخ یکدیگر می کشیدند.

احمدی نژاد طرفدار رویکرد فرهنگی در این زمینه است . او می گوید: حجاب باعث جلوگیری از بدی ها و رواج خوبی ها است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR، روحانیون می گویند که اینکه چطور زنان حجاب دارند یک مسئله امنیتی است. انها می گوید: زنانی که حجاب درستی ندارند مردان را دعوت به سواستفاده از انان می کنند که باعث فساد در خانواده ها می شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
33
6
احمدی نژاد ریالیست و واقع گرا است نه رویا گرا و در یمیست زنده باد زنده باد
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
4
22
این نشان میده واسه بعضی ها کلا مشکلات مملکت برابر موهای گندیده ارازل ارزش نداره که به جای پرداختن به گرفتاری و بدبختی و تولید و گرانی و کمر خم شده مردم و خانواده ها یکسره در فکر اندازه لباس و شمردن تارهای موی نادانانند
اگه این کم حجابان آگاهی داشتن از فردا گونی سرشان میکردن میرفتن خدمت آقایان میگفتن برای ما کار و زندگی فراهم کنید آخه غیر از بچه های خودتان کسان دیگه هم هستن اما صد افسوس کو عقل کو خرد
اصلا حضرات فرض کنید اینا همه کنیز و برده هستن کنیز و برده هم که در اسلام نیاز به حجاب نداره بعد با خیال راحت به گرفتاری مردم بپردازید
آقا جوونا بیکارن این مشکل اصلی و اساسی مردم هست در هر خونه 3 تا جوان علاف / خدایا به داد برس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
38
4
به نظرم احمدی نژاد را باید برای یک خارجی اینگونه توصیف کرد «اسلامگرای مترقی»
اما در داخل باید گفت «عدالتخواه آرمانگرا»
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
oooops
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
17
پيشنهاد مي دهم جريانات تندروي كشور ايران بروند با جريان طالبان افغانستان يك ائتلاف قوي تشكيل دهند و در افغانستان يك كشور قشنگ و زيبا و الهي و ديني ناب تشكيل دهند دست از سر ملت مظلوم و بدبخت ايران بردارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
2
12
اگه یکسر به اروپا سفر کنین می بینین که زنهاشون نه مثل بعضی زنهای ما لباس تنگ می پوشن ونه اینقدر غلیظ آرایش میکنن واینکار رو خیلی بد میدونن اگر روسری ندارن چون مسلمان نیستن .اونها مثل زنهای ما خودشون رو به مردها عرضه نمیکنن.
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
19
3
احمدي نژاد شده مثل يه خاري تو چشاي اونائي كه نميتونن ببيننش
زنده باد احمدي نژاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
0
10
بنام خدا اقای شریتمداری چرا اظهار نظر نمی کنید دولتهای بیگانه از اقای احمدی نژاد تعریف میکنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
9
1
يه بار احمدي نژاد حرف درست زده..چي كارش داريد؟
نظرات بینندگان