arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰

کیشِ صدا و سیما به فردوسی‌پور و جیرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"رضا پورحسين" كه مسئوليت طرح ساماندهي مجريان تلويزيون اين روزها به او سپرده شده، در پاسخ به اينكه چه اتفاقي منجر به اجرايي شدن اين طرح شده است؟ گفت: اتفاق خاصي نيفتاده است؛ اين طرح مدتها مورد بحث بوده است كه اصناف مختلف صداوسيما ساماندهي و هماهنگي داشته باشند اما از آنجا كه مجريان سيما كمتر از اين ساماندهي برخوردار بودند، اين طرح رسما مطرح شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایپنا، مدير هماهنگي امور مجريان سيما و مدير شبكه مستند درباره‌ طرح سامان‌دهي مجريان سيما افزود: از آنجا كه مجريان ويترين رسانه هستند و نمايان مي‌شوند، گاهي با رفتن به شبكه‌هاي مختلف، به هويت حرفه‌ای خود لطمه مي‌زنند البته اين بحث شامل تهيه‌كنندگان و ... هم مي‌شود. در نهايت تصميم گرفته شد به وضعيت هويت حرفه‌ای مجريان سامان داده شود و در اين زمينه، مسايل صنفي و از اين قبيل مطرح نيست.

وی در پاسخ به اينكه گفته شده كه برنامه‌هايي مثل هفت، نود و پارك ملت با اجراي جيراني، عادل فردوسي پور و شهيدي‌فر از اين طرح استثناء شده‌اند، گفت: آنطور كه از معاون سيما شنيده‌ام اين دستور عمل براي همه يكسان است چرا كه بحث حيثيت حرفه‌ ای مطرح است و براي حفظ كيفيت، هر شخصی بايد سر جاي خود قرار گيرد؛ اين كه يك نفر 3 كار همزمان در ساخت برنامه انجام دهد، درست نيست. مگر اينكه قبول كنيم اين كارها 3 شغل نيستند. در صورتي كه به لحاظ حرفه‌ای و هنري در رسانه 3 كار، 3 شغل محسوب مي‌شود و يك نفر نمي‌تواند 3 كار را انجام دهد.

پورحسين اضافه کرد: به اعتقاد ما تهيه‌كننده، تداركچي نيست؛ تهيه‌كننده‌ تلويزيون، صاحب نظر است و كارها را پس از تحقيق و پيش توليد به كارگردان مي‌سپارد و همواره در جريان كار قرار دارد؛ قاعدتا چنين فردی در نتيجه‌ يك برنامه زنده بايد به كارها سامان دهد و نمي‌تواند همزمان يك كار ديگر انجام دهد. در كارهاي حرفه‌ای عمدتا تهيه‌كننده، كارگردان و مجري، از هم جدا هستند چون هريك حيثيت هنري خاص خود را دارند.

وي در پاسخ به اينكه اين طرح تهديد و تحديد براي برنامه‌هايي چون نود، هفت و... نخواهد بود؟ گفت: برنامه‌هايي چون نود به لحاظ حرفه‌ای جزو برنامه‌هاي خوب سيما هستند و خواهند بود. اينكه مجري نمي‌تواند تهيه‌كننده و كارگردان باشد بحث جديدي نيست؛ فقط قرار شده سامان‌مند شود.

مدير هماهنگي امور مجريان سيما كه با اجراي مناظره‌هاي انتخاباتي سيما در بين مردم به عنوان مجري شناخته مي‌شود و مدتي است در مقام مجري كارشناس در شبكه 4 سيما درباره‌ تاريخ ايران با دكتر ولايتي گفتگو مي‌كند، در پاسخ به اينكه شما هم جزو مجريان سيما محسوب مي‌شويد؟ گفت: من اجراي برنامه را كار كوچكي نمي‌بينم و هفته‌اي يك بار به ضرورت نقش يك مجري را بازي مي‌كنم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
0
13
می خواین مجری های منتقد رو حذف کنین یا دست و بالشونو ببندین؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
0
10
این آقا از زمانی که مجری مناظره ها شده بود خوب پیشرفت کرده
نخود آش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
0
10
فقط قرار شده سامان‌مند شود.!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان