arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰

پاسخ خانم وزیر به کلینتون: چاپلوسی شما را نمی کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه جوان پاکستان، پس ازنخستین دیدارش با همتای 64 ساله آمریکایی خود تاکید کرد، اسلام آباد چاپلوسی واشنگتن را نمی کتد و دستورات آن را نمی پذیرد.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه خبر، حنا ربانی که 33 سال بیشتر ندارد و به تازگی وزیر خارجه پاکستان شده است، در این اظهار نظر که در واکنش به هیلاری کلینتون و به عنوان نخستین واکنش رسمی دستگاه دیپلماسی پاکستان  گفت: مبارزه علیه تروریسم به پاکستان مربوط است و این کشور برای دفاع از خود، به این جنگ ادامه خواهد داد.  

وی افزود: به تمام کسانی که به منافع پاکستان آسیب نرسانند و عملکردشان با سیاست‌ های کلی پاکستان تناقض نداشته باشد، احترام گذاشته می‌ شود و هر گونه عملیات و اقدامی علیه آنان، به رفتار خود آنان بستگی خواهد داشت.

اظهار نظر دیپلمات عالی رتبه پاکستانی، پس از آن ایراد شد که هیلاری کلینتون به همتای تازه کار پاکستانی خود گوشزد کرد، پاکستان باید علیه آنچه "تروریست‌ ها" خوانده بود، در مناطق قبائلی این کشور عملیات صورت دهد.

به نظر می رسد چنین موضعی از طرف دیپلمات آمریکایی، به واسطه ناکامی کشورش در دستیابی به اهداف تعیین شده واشنگتن در پاکستان صورت می گیرد.

سخنان صریح حنا ربانی را در قبال پیشنهاد آمرانه کلینتون می توان نشانه ریشه دار شدن تنش در روابط دو کشور و واقعی و مردمی تر شدن سیاست خارجی پاکستان در رویارویی با آمریکا و مهاجمان آمریکایی تعبیر کرد.

عملیات سری نظامیان آمریکایی در خاک پاکستان در مارس گذشته منجر که به کشته شدن اسامه بن لادن، سرکرده القاعده منجر شد، سبب تشدید تنش در روابط اسلام آباد - واشنگتن شده است.

پیش از این، نارضایتی مقامات و مردم پاکستانی از دخالت های آمریکا در امور داخلی پاکستان و همچنین حملات هواپیماهای بی سرنشین آمریکایی به مناطق مختلف مسکونی و قبائلی این کشور، در روابط با آمریکا تنش ایجاد کرده بود.
نظرات بینندگان