arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰

جنتی: می‌خواهند با افزایش رأی خود، بمقابل ولایت بایستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای نگهبان با هشدار نسبت به قدرت‌طلبی برخی منحرفان گفت: به عنوان یك وظیفه شرعی و امر به معروف، باید برای روشن كردن مسائل و افزایش بصیرت مردم تلاش كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا؛ آیت‌الله احمد جنتی طی سخنانی در همایش روسای هیات‌های نظارت و دفاتر استانی شورای نگهبان با گرامیداشت ایام مبارك شعبان و توضیح فرازهایی از مناجات شعبانیه و با تاكید بر استقبال از ماه مبارك رمضان تصریح كرد: امیدواریم در روزهای باقیمانده ماه شعبان بتوانیم خود را برای ماه مبارك رمضان آماده كنیم.

وی ادامه داد: طی این 32 سال، شورای نگهبان اقداماتی انجام داده است كه امیدواریم مورد رضایت خداوند متعال باشد و لازم است با بررسی عملكرد گذشته اگر اشتباهی صورت گرفته است، برای جبران آن بكوشیم.

رئیس هیات مركزی نظارت بر انتخابات افزود: باید نسبت به آینده نیز هوشیار باشیم و اگر با وجود سعی و تلاش، لغزشی صورت گرفت و عمدی نبود، خداوند متعال با نظر عفو به آن می‌نگرد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی و به خصوص اهمیت انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید نقش خود را درست و دقیق انجام دهیم تا انتخابات بهتر از گذشته برگزار شود.

وی افزود: این نظام برپایه شعائر الهی تشكیل شده است و باید با انجام درست وظایف خود، به تقویت نظام كمك كنیم تا انشاءالله رفتار ما مورد توجه خداوند و رضایت مردم و خانواده‌های شهدا واقع شود.

آیت الله جنتی با اشاره به اهمیت ولایت در آموزه‌های اسلامی گفت: همانگونه كه از نماز و روزه انسان سوال خواهد شد در خصوص ولایت‌پذیری انسان هم سوال خواهد شد و اگر انسان در این خصوص مشكلی داشته باشد نماز و روزه انسان هم مقبول نخواهد بود.

دبیر شورای نگهبان در ادامه به تبیین علل دشمنی استكبار جهانی و برخی از عوامل آن، با سه نهاد ولایت، روحانیت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دشمن برای از بین بردن مسأله ولایت و یا ناكارآمد ساختن آن تلاش می‌كند.

وی افزود: توطئه دیگر دشمن برخورد با روحانیت است و عوامل دشمن می كوشند روحانیت را منزوی سازند.

آیت الله جنتی گفت: دشمن با سپاه نیز دشمنی می‌كند چون سپاه را موجب تقویت نظام می‌داند.

آیت الله جنتی با تأكید بر اهمیت روشنگری گفت: به عنوان یك وظیفه شرعی و امر به معروف، باید برای روشن كردن مسائل و افزایش بصیرت مردم تلاش كرد. البته بصیرت مردم را باید كسانی بالا ببرند كه خود بصیرت دارند و راه را پیدا كرده‌اند.

آیت الله جنتی تصریح كرد: برای برخی افراد و جریان‌ها تنها رأی مهم است و می‌خواهند با افزایش رأی خود، برای صف‌ آرایی در برابر ولایت و روحانیت اقدام كنند.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام و امدادهای الهی به مسلمانان در جنگ بدر، افزود: باید با توكل به خداوند متعال و درخواست نصرت الهی تلاش كنیم و نتیجه امور را نیز به خداوند متعال تفویض كنیم.

رئیس هیأت مركزی نظارت بر انتخابات افزود: باید تلاش كنیم كار ما در امر نظارت بر انتخابات، وفق قانون و بدون اشتباه باشد و اگر دیگران هم دچار اشتباه می‌شوند با تذكر، آنها را به راه درست راهنمایی كنیم.

وی افزود: تایید بی‌جای افراد فاقد صلاحیت و یا رد صلاحیت نابه‌جای افراد، گناه است و باید به عنوان وظیفه شرعی، پاسخگوی عمل خود باشیم.

وی یاد‌آور شد: اگر امور را به خدا واگذار كنیم خداوند ما را از خطا حفظ می‌كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
0
4
آقای جنتی من هم با شما در مورد تعداد رای بعضی جریان ها و نیت آنها موافقم ، ولی هرچند که با اهدافشان موافق نیستم آیا شما قبول دارید که این بازی را خود شما شروع کردید . به بیانات گذشته خود رجوع کنید .
نخود آش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
0
.........انشالله خدا همه ما را عاقبت به خیر کند و انحرافی نشویم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
اول بايد مسير انحرافي و غير انحرافي را مشخص كنيم فعلا كه معلوم نيست كي منحرف است و كي غير منحرف. آيا جو حاكم راست مي گويد يا جريان مخالف؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
1
2
آقای جنتی درسته که یک سری افراد منحرف قدرت طلب هستند اما این افراد منحرف مسلما نمیتوانستند بدون کمک یک سری افراد ساده لوح تمامیت خواه به قدرت برسند
نظرات بینندگان