arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

معاون شمقدری بازداشت شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالي كه ديروز رسانه‌ها از حضور «سيدعليرضا سجادپور» در زندان اوين خبر داده بودند، يك روزنامه صبح اين حضور را به نقل از يك منبع آگاه،‌ به دليل «مسائل مالي» عنوان كرد و نوشت: سجادپور اصلاً مقصر نيست بلكه در اين پرونده چند نفر در ارتباط با مسائل مالي دچار مشكل شده‌اند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر "انتخاب"؛ روزنامه سينمايي باني فيلم در شماره امروز خود نوشت: يك «منبع آگاه» دليل حضور سيدعليرضا سجادپور در اوين را «مسائل مالي» عنوان كرده و گفته است: او كه در سال ۸۷ دبير جشنواره پليس بوده براي اداي توضيحاتي درباره اسناد مالي اين دوره از جشنواره به دادسرا رفته. ضمن اين كه سجادپور اصلاً مقصر نيست بلكه چند نفر در ارتباط با مسائل مالي دچار مشكل شده‌اند و حضور هم به همين دليل بوده است.

اين روزنامه در ادامه مطلب خود با اشاره به سابقه سجادپور نوشته است: عليرضا سجادپور فعاليت خود را از سال ۶۶ به عنوان مدير واحد سناريو حوزه هنري آغاز كرد. او در زمان حضور ضرغامي در معاونت سينمايي به عنوان مديركل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي منصوب شد و پيش از آن نيز مدير طرح و برنامه سيماي شاهد بود. زماني كه اسفنديار رحيم مشايي رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري شد، سجادپور را به عنوان يكي از معاونان خود برگزيد. اين همكاري با حضور رحيم مشايي در سازمان ميراث فرهنگي تداوم يافت و سجادپور معاون فرهنگي اين سازمان شد. وي مدتي مدير فرهنگسراي ارسباران بود و سال ۸۷ نيز به عنوان دبير، جشنواره پليس را برگزار كرد كه گويا دليل احضار او به دادسراي اوين نيز به خاطر همين دبيري جشنواره پليس بوده است.

روز گذشته براي اولين بار خبرگزاري سينماي ايران (سينماپرس) از حضور رئيس اداره كل نظارت و ارزشيابي در اوين خبر داده بود.

شنيده‌ها از رابطه اين حضور و ماجراي حضور پگاه آهنگراني و مرضيه وفامهر در اوين (كه ديروز وعده آزادي آنها داده شد) حكايت مي‌كرد.

اين در حالي است كه عصر ديروز حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي در شانزدهمين نشست خبري سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤالی در خصوص بازداشت يكي از مسؤولان معاونت سينمايي وزارت ارشاد، اظهار داشت: در خصوص وي با عنواني كه شما گفتيد، حضور ذهن ندارم.

به گزارش انتخاب؛ آینده نیز نوشت: پس از مباحث مالی كه بر سر جشنواره فیلم پلیس پیش آمده، علی الظاهر با دستور قضایی، سجادپور راهی اوین شده است؛ این خبری بود كه دیروز در میان اهالی سینما دهان به دهان می چرخید كه به یك باره یكی از رسانه های نزدیك به معاونت سینمایی مدعی شد وی برای پیگیری وضعیت پگاه آهنگرانی راهی اوین شده است؛ با این حال با توجه به علاقه سجادپور به رسانه ای كردن خدماتش، مشخص نبود چرا پس از این حركت، تلفن همراه همیشه روشنش برای رسانه ها خاموش شد و او نخواست از كارهایی كه برای آهنگرانی كرده، بگوید!

همزمان روز گذشته سخنگوی دستگاه قضایی اعلام كرد كه پگاه آهنگرانی فردا (یعنی امروز سه شنبه) آزاد می‌شود و حتی برخی رسانه ها دیشب خبر آزادی او را منتشر كردند و علی الظاهر حتی خانواده اش دیشی منتظر آزادی اش بوده اند اما این اتفاق ربطی به سجادپور و همكارانش ندارد و مراجع قضایی چنین حكمی را صادر كرده اند و اینكه برخی چنین اتفاقی را در روزهایی كه خودشان وضعیت جالبی ندارند، به حساب مدیران سینمایی بگذارند،  اوج اعتماد به نفس را نشان می دهد!

پس از اینها بود كه بانی فیلم نوشت: «شایعاتی كه از چند روز پیش در خصوص احضار یكی از مدیران سینما به دادسرا شنیده می‌شد،‌ دیروز (دوشنبه سوم مرداد 1390) تایید شد. این شایعات زمانی قوت گرفت كه تلفن همیشه در دسترس سیدعلیرضا سجادپور مدیر اداره كل نظارت و ارزشیابی از بعداز ظهر روز دوشنبه خاموش شد... دلیل حضور سجادپور در اوین مسائل مالی است. او كه در سال 1387 دبیر جشنواره پلیس بوده برای ادای توضیحاتی درباره اسناد مالی این دوره از جشنواره به دادسرا رفته. ضمن اینكه سجادپور اصلا مقصر نیست، بلكه چند نفر در ارتباط با مسائل مالی دچار مشكل شده‌اند و حضور او هم به همین دلیل بوده است.»

بر همین اساس تلاش شد تا در خصوص اینكه آیا هنوز سجادپور در اوین است یا تودیع قرار وثیقه و نظایر آن، آزاد شده و همچنین سایر مسائل سینمایی با مسئولان سینمایی تماس حاصل شود كه تلفن همراه شمقدری هم خاموش بود. در تماس با معاونت سینمایی نیز، روابط عمومی شمقدری ترجیح داد در عوض ایجاد زمینه پاسخگویی عنوان كند شمقدری تا ساعت دو بعد از ظهر در جلسه است و امكان مصاحبه ندارد!

در این شرایط سایت نزدیك به معاونت سینمایی این بار نوشت: «پیگیری از مجموعه معاونت سینمایی برای پیدا كردن سجادپور به جایی نرسید اما یك مسئول حاضر در دفتر سجادپور گفت وی به مرخصی قبل از ماه مبارك رمضان رفته است و تا پایان هفته بازمی گردد!» و با این حساب معلوم نیست شب سجادپور در اوین گذشته یا مرخصی؟!
نظرات بینندگان