arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰
در تونس ؛

محاکمه 23 نفر از نزديکان رئيس جمهور آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیست و سه تن از نزدیکان زین العابدین بن علی رئیس جمهور پیشین تونس به اتهام اقدام به فرار از کشور در ماه ژانویه و مالکیت غیر قانونی ارز روز سه شنبه در دادگاه حاضر شدند.

به گزارش انتخاب؛ عماد طرابلسی از افراد بسیار منفور در تونس نیز در این دادگاه حاضر شد. به گفته رئیس دادگاه، این پرونده در مجموع سی و پنج متهم دارد و محاکمه آنها یکی از طولانی ترین روندهای قضایی در تونس به حساب می آید.

این در حالی است که تنها اعضای دستگیر شده از نزدیکان بن علی در دادگاه حاضر شدند. آنها متهم هستند در روز چهاردهم ژانویه، روزی که زین العابدین بن علی تحت فشار اعتراضات مردمی از کشور فرار کرد، در حالی که مقادیر قابل توجهی ارز به همراه داشتند می خواستند از فرودگاه کارتاژ تونس فرار کنند.

در بین متهمان چهارده مرد و نه زن دیده می شود. عماد طرابلسی که ماه ژوئن به اتهام در اختیار داشتن مواد مخدر به چهار سال حبس محکوم شد، برادر زاده مورد علاقه لیلا طرابلسی همسر بن علی است. او بر اساس متن کیفر خواست، هنگام دستگیری در فرودگاه، سی و شش عدد ساعت مچی و حدود پنج کیلو جواهر در اختیار داشت. منصف طرابلسی یکی از شریکان عماد نیز هنگام دستگیری دو هزار و چهارصد دلار آمریکا و هفده هزار و پانصد یورو همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، یکی از وکلای متهمان اعلام کرد دادگاه بعد از قرائت موارد اتهامی، به زمانی دیگر موکول خواهد شد.
نظرات بینندگان