arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

چه غذاهايي براي زنان باردار زيانبار است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غذاهاي زيادي وجود دارد که براي سلامتي زنان باردار مفيد است و در مقابل آن، غذاهايي نيز وجود دارد که علاوه بر اينکه سلامت مادر را تهديد مي کند، به جنين نيز خطراتي را وارد مي کند.

زنان باردار بايد از مواد غذايي غير پاستوريزه پرهيز کنند، زيرا باعث آسيب جنين و همچنين مادر مي شود و اختلالاتي از جمله آسيب ديدن جفت، عفونت هاي خوني و يا مسموم شدن جنين و يا حتي سقط جنين را منجر شود.

شير و پنير نيز از موادي است که در خوردن آن بايد احتياط و از پاستوريزه آن استفاده شود. زنان باردار از پنيرهايي که به وسيله کپک آماده و تهيه مي شوند، بپرهيزند.

تخم مرغ خام

غذاهاي خام و پخته نشده به خصوص تخم مرغ ممکن است حاوي salmonella باشد که خطرات زيادي را براي جنين و مادر به دنبال دارد.

توجه داشته باشيد که تخم مرغ بايد با حرارت 160 درجه سانتيگراد آماده و به خوبي پخته شود و از سفت شدن زرده و سفيده آن اطمينان حاصل کنيد.

علاوه بر تخم مرغ غذاهاي ديگري مانند کيک کره اي، خمير کيک، مخلوط زرده تخم مرغ و شير وغذاهايي که مرکب از گوشت و آرد مي باشد، از جمله غذاهايي هستند که خام آنها ضررهاي زيادي براي مادر و جنين دارد.

سبزيجات خام

با وجود اينکه استفاده از سبزيجات در دوران بارداري توصيه زيادي شده است، اما بهتر است که تا حد امکان از سبزيجات خام مثل استفاده آن در سالاد و يا ساندويچ پرهيز کنيد. سبزيجات خام محتوي salmonella است و به همين دليل بهتر است از سبزيجات پخته استفاده شود، زيرا salmonella با شستن معمولي پاک نمي شود. از مضرترين سبزيجاتي که حتماً بايد پخته شود مي توان لوبيا و باقالي، يونجه، شبدر و تربچه را نام برد.

گوشت ماهي که محتوي جيوه است
انواع خاصي از ماهي ها وجود دارند که به خاطر بالا بودن سطح جيوه در آنها بايد در دوران بارداري از خوردن آنها پرهيز شود، زيرا باعث اختلال در مغز و تأخير در رشد اندام هاي جنين مي شود که کوسه ماهي، اره ماهي، شمشير ماهي، ماهي خال خالي، ماهي اسقومري، سفره ماهي و نيزه ماهي از جمله آنها هستند؛ البته بهترين راه، استفاده از ماهي هايي است که سطح جيوه در آنها پايين است مانند ماهي پهن و کولي.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كيان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
1
يدفه بگيد جعبه ابزار ماهي نخوريد! نيزه، چكش،شمشير، اره،... حلا اينارو از كجا گير بياريم كه نخوريم؟؟؟
نظرات بینندگان