arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

رشد اجاره بها 24.1 درصد اعلام شد

بر اساس تازه‌ترين گزارش رسمي مركز آمار ايران، متوسط قيمت خريد مسكن در تهران در بهار سال 90 با رشد 7.5 درصد و اجاره بها نيز با رشد 24.1 درصد مواجه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس تازه‌ترين گزارش رسمي مركز آمار ايران، متوسط قيمت خريد مسكن در تهران در بهار سال 90 با رشد 7.5 درصد و اجاره بها نيز با رشد 24.1 درصد مواجه شده است.

به گزارش فارس، بر اساس سيستم سامانه اطلاعات مديريت معاملات املاك و مستغلات كشور كه با هدف شفاف‌سازي اطلاعات معاملات املاك و مستغلات در راستاي ساماندهي امور مسكن طراحي و پياده‌سازي شده است، بنگاه‌هاي معاملات ملكي موظف هستند مشخصات تمام معاملات خريد و فروشي كه سند آن‌ها از طريق دفتر ثبت اسناد انتقال پيدا مي‌كند را در اين سامانه ثبت كنند. در حال حاضر در مورد معاملات اجاري، بنگاه‌ها موظف به ثبت معاملات نيستند. اين سامانه از اول آذر ماه سال 1387 در كل كشور به بهره‌برداري رسيده است.

اين گزارش رسمي توسط مركز آمار ايران با اقتباس از معاملات ثبت شده در اين سامانه براي فصل بهار سال 1390 در مناطق 22 گانه شهرداري شهر تهران و پس از تعديل داده‌هاي پرت تنظيم شده است.

*رشد 4.2 درصدي قيمت كلنگي‌ها

متوسط قيمت خريد و فروش هر متر مربع زمين يا زمين ساختمان‌هاي مسكوني كلنگي معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در شهر تهران 16558 هزار ريال بوده است كه نسبت به فصل قبل 1.5 درصد كاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 4.2 درصد افزايش داشته است.

 مناطق 9، 16، 17 و 19 فاقد تعداد معاملات لازم براي ارائه قيمت‌ها در سطح منطقه بوده‌اند.

* بالاترين متوسط قيمت مسكن در تهران، متري 3 ميليون و 144 هزار تومان

متوسط قيمت خريد و فروش هر مترمربع زيربناي مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در شهر تهران 19293 هزار ريال بوده است كه نسبت به فصل قبل 2.3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 7.5 درصد افزايش داشته است. در ميان مناطق 22 گانه شهرداري تهران، بيش‌ترين متوسط قيمت يك متر مربع زيربناي مسكوني معامله شده در حدود 31446 هزار ريال در منطقه 1 و كمترين آن در حدود 10105 هزار ريال در منطقه 20 بوده است.

تغييرات قيمت هر مترمربع زيربناي مسكوني در معاملات انجام شده بين حداقل 2463 هزار ريال در منطقه 20 و حداكثر 79995 هزار ريال در منطقه 1 بوده است.

*رشد اجاره بها 24.1 درصد اعلام شد

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختي بابت اجاره يك متر مربع زيربناي مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در شهر تهران 106727 ريال بوده است كه نسبت به فصل قبل 2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 24.1 درصد افزايش داشته است.

در ميان مناطق 22 گانه شهرداري تهران، بيش‌ترين متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختي بابت اجاره يك متر مربع زيربناي مسكوني معامله شده، 142953 ريال در منطقه يك و كمترين آن 49680 ريال در منطقه 20 بوده است.

تغييرات اجاره‌ ماهانه به علاوه سه درصد وديعه پرداختي براي هر مترمربع زيربناي مسكوني در معاملات انجام شده بين حداقل 15000 ريال در منطقه 15 و حداكثر 377017 ريال در منطقه 2 بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
0
من مستاجرام صاحب خانم از رفتارم راضیس و 5 ساله کرایمو زیاد نکرده مستاجر خوب باشه کرایشو صاحب خونه زیاد نمی کنه. اینا همه حرفه کوش نکنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
0
من هم مستاجرم ، بنا به نظر تمام اطرافیان و همسایه ها بسیار از رفتارم راضی هستند و خود صاحب خانه هم میگه از من بسیار راضیه بخاطر همین در پنج سال گذشته کرایه آپارتمانم از 150 هزار تومان به 600 هزار تومان رسیده است . مستاجر چه خوب باشد چه بعد اضافه شدن گرایه حق مسلم مالک است و روشاخش است به این حرفها گوش کنید چون هم درسته هم حقیقت داره!!! آره داداش!!!
نظرات بینندگان