arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

سكوت غير منتظره در پرونده بقايي و مشايي به دنبال دفاع تمام قد دولت

مقابله با جريان خاص كه با شايعه دستگيري حميد بقايي و زمزمه بازداشت اسفنديار رحيم مشايي به اوج خود رسيده بود مدتي است به دليل سكوت ضابط پرونده و منتقدان دولت از تب و تاب افتاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرزانه آیینی: مقابله با جريان خاص كه با شايعه دستگيري حميد بقايي و زمزمه بازداشت اسفنديار رحيم مشايي به اوج خود رسيده بود مدتي است به دليل سكوت ضابط پرونده و منتقدان دولت از تب و تاب افتاده است.

به گزارش انتخاب، يك هفته يي مي شود كه نه خبري از استمرار برخورد با نمايندگان جريان موسوم به انحرافي در دولت به گوش مي رسد و نه منتقدان اصولگراي دولت كه از حضور بقايي و مشايي و محمدرضا رحيمي در پاستور به ستوه آمده بودند لب به انتقاد گشوده اند، گو اينكه سياست و سبك برخورد با اين جريان كه تاكنون 26 تن از دولتمردان يا نزديكان به دولت را راهي بازداشتگاه ها كرده، تغيير كرده است. (محمدشريف ملك زاده، دبير شوراي ايرانيان خارج از كشور، علي اصغر پرهيزكار و عليرضا مقيمي روساي مناطق آزاد اروند و ارس و آزاده اردكاني، رييس سابق موزه ملي ايران از جمله افرداي هستند كه يكي پس از ديگري در نيمه اول خرداد ماه دستگير شدند...)

مويد اين امر نيز از يكسو خبر كميسيون اصل نودم مجلس درباره به تعويق افتادن زمان بررسي پرونده شكايت از مشايي و بقايي است. به گفته حسن نوروزي عضو كميسيون مذكور، بررسي پرونده مشايي و بقايي در مجلس به آينده موكول شده است. وي با تاكيد بر اينكه رسيدگي به پرونده شكايت از مشايي و بقايي منتفي نيست و در حال بررسي است به ايلنا گفت از آنجايي كه نياز به بررسي دقيق دارد و تحقيق ها در اين خصوص هنوز تكميل نشده است در اين جلسه بحثي در اين خصوص مطرح نخواهد شد. اين در حالي است كه نوروزي پيش تر از بررسي خارج از نوبت شكايت مذكور در كميسيون اصل نود خبر داده و عنوان كرده بود كه جمعي در رياست جمهوري خزيده اند و مملكت را به تعطيلي كشانده اند.
    ديگر مويد تغيير رويه در مقابله جريان انحرافي نيز عدم موضع گيري و اظهارنظر برخي صاحبنظران جريان اصولگرا چون مجتبي ذوالنور، مصطفي پورمحمدي، اسدالله بادامچيان و... عليه وابستگان جريان انحرافي در دولت است كه تا كمتراز هفت روز پيش اعلام مي كردند بايد هرچه زودتر با وابستگان اين جريان در دولت برخورد شود.
    در مقابل اين تغيير رويه و سكوت غير منتظره اما دولت به ميدان آمده و منتقدانش را كه به بهانه مقابله با جريان انحرافي به عملكرد مسوولان اجرايي خرده مي گرفتند، آماج نقد قرار داده و با دفاع از عملكرد كابينه اما و اگرهاي مخالفان را به تلاش براي تضعيف دولتمردان و زمين زدن دولت دهم تعبير مي كند.
    همچنان كه محمدرضا رحيمي معاون اول رييس جمهور ديروز با اشاره به تلاش هاي شبانه روزي دولت اظهار كرد: آمارهاي دولت آنقدر خيره كننده است كه بعضي به خاطر خصومت مي خواهند آنها را رد كنند. رحيمي كه در دليجان سخن مي گفت، افزود: در گذشته در بسياري از زمينه ها رشد نداشته ايم اما اكنون نه تنها رشد داشته ايم بلكه به يك الگو نيز تبديل شده ايم، رييس جمهور نيز در اين راه مصمم است.
    البته تغيير سياست دولت در مقابل مخالفانش با سخنراني احمدي نژاد در نشست 22 تيرماه هيات دولت استارت خورد. وي در سخناني بر استمرار حضور يارانش در دولت تا پايان عمر كابينه تاكيد كرد و گفت انتقادات بدخواهان دولت مانع از فعاليت هايشان نخواهد شد، به دنبال آن علي اكبر جوانفكر، مشاور مطبوعاتي رييس جمهور و سرپرست موقت روزنامه ايران نيز به نقد فضاي شكل گرفته عليه دولت پرداخت و گفت با روشن شدن اين حقيقت كه «جريان انحرافي» يك ماجراي موهوم و ساختگي بوده است، نوبت رسيدگي به مطالبات كساني خواهد رسيد كه در نتيجه رفتار ظالمانه يك محفل خاص سياسي و رسانه يي، حيثيت و اعتبار و منزلت اجتماعي آنها آسيب ديده است. كساني كه با هوچي گري و جنجال، فضاي كشور و افكار عمومي را دستخوش التهاب و دشمن را شاد و اميدوار كردند، بايد به پاي ميز محاكمه كشيده شوند و پاسخگوي رفتار و كردار خود باشند و آن روز، دور نيست. گلايه اخير احمدي نژاد بر اينكه برخي آمارها و عملكرد دولت را زير سوال مي برند و اعتقاد به اينكه اقدامات دولت شبيه معجزه است و تاكيد وزرا و مسوولان اجرايي اش بر ثمربخش بودن سياست هاي عدالت گسترانه دولت همچون اينكه نيكزاد وزير مسكن گفت در سفرم به اراك حتي يك نامه هم براي درخواست مسكن به من نداده اند و اين بيانگر خانه دار شدن بيشتر اهالي است از جمله مصاديق عزم دولت براي دفاع از عملكردش در برابر منتقدانش است.

 به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، حال بايد منتظر ماند و ديد كه آيا مسوولان در شيوه برخوردشان با جريان انحرافي كه نفوذش در دولت سبب نگراني اصولگرايان شده تجديدنظر كرده اند و قصد دارند با سياستي جديد كمر به حذف اين جريان ببندند، يا اينكه انتقاد هاي صريح پاستورنشينان از تلاش جمعي براي تضعيف عملكرد دولت كه در لواي مقابله با جريان انحرافي مطرح مي شود و خط و نشان هاي دولتمرداني همچون علي اكبر جوانفكر موثر واقع شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
2
2
احمدی‌نژاد مثل شیر پشت سرشون وایساده
نظرات بینندگان