arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

پشت پرده فروش تانک هاي آلماني به عربستان

يک رسانه غربي در گزارشي آمريکا و رژيم صهيونيستي را پشت پرده فروش تانک هاي لئوپارد آلمان به عربستان سعودي معرفي کرد و از فروش اين جنگ افزارها در جهت استفاده عليه ايران پرده برداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يک رسانه غربي در گزارشي آمريکا و رژيم صهيونيستي را پشت پرده فروش تانک هاي لئوپارد آلمان به عربستان سعودي معرفي کرد و از فروش اين جنگ افزارها در جهت استفاده عليه ايران پرده برداشت.

    به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري اينترپرس سرويس، کارشناسان ديپلماتيک و نظامي اعلام کردند دولت آلمان با بررسي طرح تحويل تانک هاي مسلح به عربستان سعودي نه تنها در پي سرکوب تظاهرات مردمي بلکه در پي گسترش قابليت هاي نظامي اين کشور در صورت وقوع جنگ عليه ايران است.

    بر اين اساس تصميم دولت آلمان براي تحويل 200 تانک لئوپارد 2 به عربستان سعودي به ارزش 8/1 ميليارد يورو موجي از انتقادها را از سوي رهبران مخالفان، تحليلگران و گروه هاي حقوق بشري به همراه داشته است. به نوشته اينترپرس سرويس، دولت آلمان دليل اصلي فروش تانک هاي لئوپارد به عربستان سعودي را موافقت آمريکا و رژيم صهيونيستي با عقد اين قرارداد اعلام کرده است. از سوي ديگر رهبران مخالفين عربستان سعودي، تحليلگران، گروه هاي حقوق بشر و کارشناسان ديپلماتيک و نظامي بر اين باورند که رژيم آل سعود از اين تانک ها براي سرکوب تظاهرات مردمي که خواهان تحقق دموکراسي در کشور هستند، استفاده نمي کند، بلکه از تانک هاي لئوپارد درهر نوع اقدام احتمالي عليه ايران استفاده مي کند.

    جوزف جوفه، از تحليلگران آلماني نشريه دي سايت که ارتباط نزديکي با دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي دارد، مي گويد: عربستان با خريد تانک هاي آلماني حامل يک پيام به کشورهاي منطقه است و آن بازدارندگي قواي نظامي است.وي با اشاره به تحويل 36 تانک لئوپارد 2 به قطر در سال 2009 گفت: ديگر دولت هاي غربي به خصوص آمريکا، انگليس و فرانسه ده ها سال است که به گسترش زرادخانه هاي نظامي عربستان سعودي کمک کرده اند.فروش جنگ افزار به عربستان سعودي در حالي صورت مي گيرد که طبق نظرسنجي موسسه تحقيقاتي فورسا حدود 73 درصد از آلماني ها با فروش تانک هاي مدل لئوپارد به دولت عربستان مخالفند.گفتني است طرح فروش تانک هاي مدل لئوپارد که پيشرفته ترين ماشين جنگي آلمان به شمار مي رود، انتقادهاي شديدي را متوجه برلين کرده است. مخالفان اين اقدام آن را مغاير با سياست هاي نظامي برلين پس از جنگ جهاني دوم مي دانند.
نظرات بینندگان