arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

سانسور اظهارات صالحی در مورد مشائی در ایرنا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كاظم جلالي با اشاره به سوال توكلي نماينده تهران از صالحي مبني به اينكه نقش رحيم مشايي در سياست خارجي چيست؟ گفت: توكلي در توضيح سوال خود عنوان كرد كه بنا به گزارش‌هاي موثق، مشايي در سمت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و نيز سمت رييس دفتر رييس‌جمهور محترم ده‌ها سفر خارجي و ملاقات با مقامات خارجي را در اين سفرها داشته است."

به گزارش انتخاب به نقل از جهان، این خبری بود که حتی خبرگزاری ایسنا هم نتوانست آن را به دست سانسور بسپارد، خبرگزاری که چند ماهی است به مدیریت جریان خاص دولت داده شده است.

روز گذشته بود که وزیر امور خارجه با حضور در مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ داد. بیشتر وقت صالحی در مجلس به پاسخ‌گویی درباره نقش رحیم مشایی در سیاست خارجی و دخالت‌های او گذشت.

خبر این جلسه مجلسیان با وزیر خارجه را تمام خبرگزاری‌های رسمی کشور از زبان کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی منتشر کردند. اما مهمترین خبرگزاری رسمی کشور که با بودجه میلیاردی بیت المال اداره می‌شود دست به سانسور بخش‌های مهم این جلسه زد.

سوال احمد توکلی از صالحی که از دخالت‌های مشایی در سیاست خارجی پرسیده بود و پاسخ صالحی مبنی بر اینکه مشایی سفر خارجی زیاد می‌رفت اما الآن دخالتی در سیاست خارجی ندارد، همان خبر مهمی است که ایرنا آن را به دست سانسور سپرد تا بار دیگر نشان دهد که تریبون جریان خاص شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی پس از آنکه به دست علی اکبر جوانفکر سپرده شد حمایت از فرقه انحرافی و سانسور اخبار مرتبط با این گروه را در دستور کار خود قرار داده تا جایی که اظهارات وزیر امورخارجه هم سانسور می‌شود.
نظرات بینندگان