arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

‫بادامچیان: رضایی در حلقه اصلی اتحاد اصولگرایی نیست/ قالیباف حزب ناگفته دارد‬

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اتحاد اصولگرایان در هر دوره به اقتضای زمان صورت می گیرد، یک دوره با عنوان آبادگران، دوره با جبهه متحد اصولگرایان بود و اکنون نیز در قالب گروه هفت به علاوه هشت است.

اسدالله بادامچیان در گفت و گو با پانا درباره کمیته اصولگرایی گفت: در دوره گذشته مجلس، اقتضای زمان باعث شکل گیری جبهه متحد اصولگرایی با سه ضلع شد و اکنون نیز تنوع اضلاع پدید آمده است که این نیز اقتضای جدید است و محور در آن جامعتین است.

قائم مقامحزب موتلفه اسلامی آیت الله مهدوی و آیت الله یزدی را که در راس جامعتین هستند را افرادی پخته میدان سیاست، خدوم و متدین دانست و افزود: ایشان در ریز انتخابات دخالت ندارند و محور وحدت هستند و از سران گروه ها دعوت کرده و ضمن رایزنی با آنها، وحدت بین گروه ها را رقم می زنند.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بخش دیگر اتحاد اصولگرایان را با توجه به اینکه دولت اجازه فعالیت انخاباتی ندارد را افرادی عنوان داشت که احمدی نژاد از سر دلسوزی و دغدغه اصولگرایی از جمعی حدود ۲۰ نفره معرفی داشته که وظیفه آنها علاوه بر اتحاد اصولگرایان، سیاستگذاری کلان را نیز شامل می شود.

بادامچیان با تاکید بر اینکه این هفت نفر وظیفه حفظ وحدت و سیاستگذاری کلان را دارند، خاطرنشان کرد: اگر چه این افراد برای وحدت به میدان آمده اند ولی مانع سیاست هایی که دیگران اتخاذ می کنند نیز نمی شوند.

وی بخش دیگر اتحاد اصولگرایان را اضلاع اتحاد نامید که شامل نمایندگان جمعیت ایثارگران، رهپویان انقلاب، رایحه خوش خدمت (که به دلایلی اصرار دارند با عنوان نیروهای انقلاب وارد میدان شوند) و نیز افراد دیگر عنوان داشت.

*قالیباف حزب ناگفته دارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص در نظر گرفتن سهم برای لاریجانی و قالیباف در اتحاد اصولگرایان، ابراز داشت: آقایان قالیباف و لاریجانی طرفدارانی دارند و دارای شبکه اجتماعی هستند و مخصوصا قالیباف که بسیار علاقمند به فعالیت است و حزب ندارد، اما به گونه ای حزب ناگفته دارد.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که چرا برای افراد دیگر چون رضایی سهمی در نظر گرفته نشده نیز گفت: افراد زیادی وجود دارند که در دایره اصولگرایی می گنجند و آقای رضایی نیز فعالیت و خدمات زیادی داشته اند و شاید در حلقه اولیه اتحاد نباشند، اما ممکن است در اضلاع پایین تر قرار گیرند.

وی افزود: درد ما در موتلفه این است که هر کس به هر اندازه خدمت کرده است، محترم است و همیشه دنبال جذب افراد بوده ایم تا اینکه قصد دفع داشته باشیم.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص جلسه هاشمی رفسنجانی با دانشجویان عضو انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز، گفت: در مملکتی که آزادی وجود دارد افراد در اظهار نظر آزادند و نمی توان افراد را به دلیل اظهار نظر محکوم کرد، البته شاید ادبیاتی که به کار برده شده درست نباشد اما این دلیل بر جلوگیری از اظهار نظر نمی شود.
نظرات بینندگان