arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۰

دشمنان دايي در کمين استيلي؛ ميناوند: فوتبالم را در 27 سالگي تباه کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازيکن پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان با بيان اينکه بعضي از مربيان فوتبالش را تباه کردند خود را هم در اين اتفاق مقصر دانست و از اهالي فوتبال خواست رفتاري که با توميسلاو ايويچ داشتند را با کارلوس کي روش نداشته باشند تا وي بتواند براي تيم ملي ايران مفيد باشد.
مهرداد ميناوند در گفتگو با مهر، در مورد آخرين وضعيتش گفت: در چند ماه گذشته دچار بيماري شدم و مجبور به مصرف کورتن بودم که به همين دليل موهاي سرم ريخت. البته اين مشکل با داروهايي که مصرف مي کنم، در حال برطرف شدن است. قطعا پس از برطرف شدن کامل بيماري ام، اگر فرصتي به دست بيايد در کلاس مربيگري شرکت مي کنم تا اگر شرايطي فراهم شد، به فوتبال بازگردم.
* فوتبالم را در 27 سالگي تباه کردند
وي اضافه کرد: متأسفانه در 27 سالگي فوتبال را در حالي کنار گذاشتم که بيش از 70 بازي ملي داشتم و حتي مي توانستم چندين سال ديگر براي تيم ملي بازي کنم. 5 بار با اشتروم گراتس در اتريش قهرمان شدم، 29 بازي در ليگ قهرمانان اروپا و جام يوفا انجام دادم و برابر تيم هاي بزرگي همچون منچستر يونايتد، رئال مادريد، اينترميلان، پارما و گلاسکورنجرز بازي کردم و تنها بازيکن آسيايي که برابر چنين تيم هايي بازي کرده، پارک جي سونگ است.
*بعضي از مربيان بعد از بازگشتم، فوتبالم را تباه کردند
بازيکن پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان اضافه کرد: کاري ندارم که تنها يک بازي ام از تلويزيون پخش شد اما در نهايت فوتبالم در 27 سالگي تمام شد. در اين ميان خيلي مسائل تأثيرگذار بود و خيلي ها نقش داشتند بخصوص مربياني که بعد از بازگشت به ايران، فوتبالم را تباه کردند، بيشتر از همه خودم مقصر بودم و با خودم هم تعارف ندارم.
*ستاره فصل نقل و انتقال ها علي کريمي بود
وي همچنين افزود: بعد از مدت ها دوري از فوتبال، مدتي است از نزديک فوتبال را پيگيري مي کنم، به نظرم استقلال به طور کلي بازيکنان خوبي گرفته اما معتقدم ستاره فصل نقل و انتقال ها علي کريمي بود که به پرسپوليس بازگشت. وي در بازي با مالديو هم نشان داد به واسطه تمرين هاي بسيار خوبي که با ماگات داشته، بدنش شلاق خورده و به روزهاي خوبش بازگشته است.
*استيلي آدم باهوشي است
وي در مورد اينکه استيلي مي تواند در پرسپوليس موفق باشد، تأکيد کرد: سال ها در تيم ملي با استيلي هم بازي بودم و در جام جهاني و دو دوره جام ملت ها روزهاي خوبي را با همديگر پشت سرگذاشتيم، مي دانم آدم باهوشي است و سال ها زير نظر مربيان بزرگي مانند آري هان، دنيزلي و .. تجربيات بزرگي کسب کرده و خودش هم به عنوان مربي عملکرد خوبي داشته است.
*آنهايي که چشم ديدن دايي را نداشتند، منتظر زمين خوردن استيلي هستند
ميناوند با تأکيد بر اينکه معتقد است خيلي ها که چشم ديدن موفقيت علي دايي در پرسپوليس را نداشتند، حالا هم منتظر زمين خوردن استيلي هستند، اظهار داشت: نمي خواهم مانند بعضي ها مقابل استيلي از وي تعريف کنم و پشت سرش حرف ديگري بزنم. همچنين معتقدم آنچه مي تواند مانع موفقيت استيلي با پرسپوليس شود، مسائل حاشيه اي است. حميد بايد به شدت مراقب اين موضوع باشد و تمرکزش را روي مسائل فني بگذارد.
*دايي با مشکلات مي جنگد
ميناوند در مورد حضور دايي در راه آهن و اينکه کارش ريسک بوده است يا نه؟ تصريح کرد: دايي چه در زمان مربيگري و چه زمان بازيگري نشان داده، آدم سخت کوشي است که با مشکلات مي جنگد و از پس روزهاي سخت به خوبي بر مي آيد. زماني که وسط فصل دايي سرمربيگري سايپا را قبول کرد، همه گفتند اشتباه بزرگي کرده و خودش را با اين تصميم نابود کرد اما همه ديدند توانست سايپا را قهرمان ليگ کند. يک بار هم وسط ليگ به پرسپوليس آمد و اين تيم را قهرمان جام حذفي کرد.
*دايي در 4 سال مربيگري 3 جام گرفته است
بازيکن پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان اضافه کرد: دايي 4 سال مربيگري کرده و سه جام آورده است که اين نشان دهنده توانايي هاي او در مربيگري است. هرچند که تيم راه آهن را دير تحويل گرفته و تازه تمرين ها را شروع کرده است اما اميدوارم تيم ريشه دار و قديمي راه آهن نتايج خوبي کسب کند.
*کاري که با ايويچ کرديم، با کي روش نکنيم
ميناوند در پايان گفت: معتقدم بعد از ايويچ بزرگترين مربي خارجي که به ايران آمده، کي روش است و نبايد کاري که با ايويچ کرديم با اين مربي پرتغالي انجام دهيم. سال ها پس از جام جهاني 1998 فرانسه وقتي ايويچ درگذشت همه يادشان افتاد با اين مربي توانمند، چقدر نامهرباني کردند. امروز هم نبايد کاري با کي روش بکنيم که افسوس آن تا سال ها بعد برايمان باقي بماند.
نظرات بینندگان