arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۰

گلایه یک نماینده از مسئولان امنیتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس قبلا در رابطه با حفاظت از دانشمندان هسته‌ای به نهادهای امنیتی ابلاغیه داده بود، گفت: حفاظت از دانشمندان هسته ای کشورمان نیاز به طرح قانونی از سوی مجلس ندارد.
به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت،"سیدحسین نقوی حسینی" در رابطه با اینکه مجلس برای صیانت از دانشمندان هسته‌ای چه می‌تواند انجام دهد، گفت: واقعیت این است که حفاظت از دانشمندان هسته ای کشورمان نیاز به طرح قانونی از سوی مجلس ندارد و مجلس وظیفه خود را قبلا در این زمینه انجام داده است.

نماینده مردم ورامین افزود: مجلس بعد از ترور "مسعود علی محمدی" و "مجید شهریاری"، با دعوت از مسئولان امنیتی و انتظامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، طی ابلاغیه‌ای دستگاه‌های امنیتی و انتظامی را ملزم کرد که کلیه دانشمندان و مخترعان و شخصیت‌هایی را که در معرض این نوع تهدیدات هستند را به طور کامل محافظت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بر اساس این ابلاغیه قرار بر این بود که ازاین شخصیت‌ها به طور کامل حفاظت شود، یادآور شد: دستور این حفاظت حتی در حد مراقبت از خانه آنها بود.

نقوی حسینی انجام اینگونه ترورها را تاکتیک رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و هشدار داد: وقتی صراحتا این موضوع توسط اسراییل اعلام و پروژه حذف فیزیکی دانشمندان ما آغاز می شود، بنابراین همه دانشمندان هسته‌ای ایران در معرض این تهدید هستند.

وی با بیان اینکه ترور شهید "داریوش رضایی نژاد" ابلاغیه مجلس را زیر سوال برد،‌ تصریح کرد: باید از مسئولان امنیتی کشور سوال شود که اگر وی درلیست دانشمندان هسته ای بوده چرا محافظت به طور کامل صورت نگرفته است.

روز سه‌شنبه سایت صهیونیستی "دبکا فایل" که ارتباطات شناخته شده و تایید شده‌ای با سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) دارد، در گزارشی راجع به ترور "داریوش رضایی‌نژاد" او را "یک دانشمند هسته‌ای" و "مرتبط با پروژه‌های سری" خواند و اعلام کرد که ترور وی با نفوذ در مراکز فنی ایران انجام شده است.
نظرات بینندگان