arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

بیکاری بیش از ۳۰۰ هزار کشاور اصفهانی در پی کم‌آبی زاینده‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عباس حاج‌رسولی‌ها در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها در نطق خارج از دستور اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ هزار کشاورز شرق اصفهان به دلیل کم‌آبی زاینده‌رود بیکار شده‌اند و به شهر اصفهان هجوم آورده‌اند.

وی با بیان اینکه این وضعیت برای اصفهان که از ۲۳۰ هزار شهید کشور، ۲۳ هزار شهید، ۴۳ هزار جانباز و ۱۳۰ هزار اسیر دارد نامناسب است، تصریح کرد: تونل آب ۱و ۲ قبل از انقلاب زده شد و تونل ۳ که ظرفیت ۲۵۰ میلیون متر مکعب است هنوز زده نشده که بخش قابل توجهی از آب اصفهان و یزد را تأمین خواهد کرد.

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از نظر سرانه بودجه و میزان درآمد بعد از تهران، اصفهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بی‌توجهی زیادی نسبت به اصفهان شده است.

وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها وظیفه دارد قبل از بودجه بندی دولت نظارتی بر میزان تخصیص بودجه داشته باشد؛‌ به عقیده بنده باید راهکاری تهیه شود تا زمانی که بودجه تهیه و مورد بررسی قرار می‌گیرد شورای عالی استان‌ها حضور داشته باشد تا حقی ضایع نشود.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: توریست‌ها، مسافران داخلی و خارجی ما تقریباً به یک سوم تا نصف رسید در حالی که یکی از زبربناهای اصفهان و ابنیه‌های تاریخی قوی باعث ایجاد درآمد ملی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما تیم‌های فوتبال مطرحی در سطح کشور داریم اما هنوز ورزشگاهی در اصفهان نداریم، افزود: برای این امر ۳ تا ۴ میلیارد تومان پول لازم است و ۳۰ یا ۴۰ سال به طول خواهد انجامید؛ اگر پروژه به شهرداری واگذار شود ۶ماهه پروژه را انجام خواهیم می‌داد ولی متأسفانه دولت قبول نکرد.

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها با اظهار امیدواری از اینکه پس از تعیین وزیر ورزش به این مبحث رسیدگی می‌شود، گفت: بد نیست بدانید که ما هنوز در اصفهان مصلا نداریم و هنوز در میدان امام نماز برگزار می‌شود. باز هم می‌طلبد در زمان بودجه بندی به این مقوله نیز پرداخته شود.

وی ادامه داد: مبحث دیگر مدیریت واحد شهری است اگر این مدیریت محقق شده بود امروز بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام ما به اتمام رسیده بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
0
اي كاش پسر آقاي رييس جمهور به اين كشاورزان آبياري قطره اي ياد ميداد تا اونا هم بيكار نشن!
نظرات بینندگان