arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

معضل توييتر وهمه سايت هاي شبکه اجتماعي؛ افزايش قربانيان الکترونيکي در ليگ برتر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
*دانيال صدقي
در انگليس استفاده بازيکنان تيم هاي باشگاهي از سايتهاي شبکه اجتماعي همچون توييترو فيس بوک صبر و تحمل مربيان ومسؤولان تيم ها را به پايين ترين حد ممکن رسانده است. آخرين بازيکني که به دليل استفاده از اين سايت ها به درد سرافتاد، خوسه انريکه بازيکن نيوکاسل بود که به دليل فروش بازيکنان اين تيم ازمالکان اين تيم انتقاد کرده بود.
حالا خود او هم بابت اين رفتار در فهرست فروش قرارگرفته است. اگر ونگر و فرگوسن مربيان آرسنال و يونايتد معتقدند که سايت توييتر عواقب نگران کننده اي درپي دارد و نوعي وقت هدر دادن محض تلقي مي شود، مک کارتي مربي ولوز مي گويد که نمي تواند استفاده از اين سايت را براي بازيکنانش ممنوع کند ولي استفاده از توييتر قطعا به ضرر آنها خواهد بود. خوسه انريکه که از اين سايت براي برخي خرده حساب ها با مديران باشگاهش به زبان اسپانيايي استفاده کرده و آنها را مقصر اصلي فروش بهترين بازيکنان تيم دانسته بود، آخرين قرباني اين سايت هاي شبکه اجتماعي به شمار مي رود.
اظهارات او سران باشگاه انگليسي را خشمگين کرد ولي آلن پارديو مربي نيوکاسل حتي حاضر به بخشيدن او شده و گفته بود که انريکه پسرخوبي است ولي خيلي وقت ها بدون فکرکردن مرتکب اشتباه مي شود اگرچه توييتر سايت خطرناکي است براي اينکه ممکن است درلحظه عصبانيت يا ناراحتي حرفي در آن زده شود که عواقب تلخي براي بازيکن به همراه داشته باشد. اما مايک اشلي ، مالک نيوکاسل موضع ديگري نسبت به پارديو داشت و درصدد تنبيه کردن اين بازيکن درآمده است.
طبق گزارش نشريه سان، اوتصميم به جريمه 100 هزار پوندي خوسه انريکه که معادل 2 هفته دستمزد او در اين تيم است، گرفته است. البته ظاهرا باشگاه نيوکاسل اميدواراست که اين ماجرا طي 10 روز آينده با انتقال اين بازيکن به ليورپول و آرسنال که خواهان خريدن وي هستند، براي هميشه به پايان رسد. علاوه بر او، بازيکنان تيم ولوز هم با توييتر مشکلات زيادي داشته اند. مثلاً ميک مک کارتي مربي اين تيم با اتخاذ تدابيري اعلام کرده که هر يک از بازيکنان تيمش که به فاش کردن اسرار تيم در سايت توييتر بپردازد، با جريمه سنگيني روبرو مي شود. مک کارتي هنوز ماجراي سال گذشته و زماني که استيو سيدول هافبک استون ويلا را به دليل زياده روي يکي از بازيکنانش به نام گرگ هالفورد درسايت توييتر که منجر به رفتن سيدول به فولام شد، ازدست داد، فراموش نکرده است.
مک کارتي دراين رابطه گفته با اينکه نمي تواند استفاده از توييتر را براي بازيکنانش ممنوع کند ولي آنها بايد به آنچه مي گويند توجه زيادي داشته باشند براي اينکه ريسک به خطرافتادنشان دراستفاده از اين سايت زياد خواهد بود.مسلما اين توصيه مک کارتي براي اوهارا، جانسون، کاردوک و فلچر که دراين سايت فعاليت زياد و بي وقفه اي دارند، خوشايند نخواهد بود.
انتقادهاي مک کارتي بعد از شکايت هاي آرسن ونگر و سرالکس فرگوسن که طي ماه هاي اخير بارها عليه اين سايت موضع گيري داشته و استفاده از آن را با عواقب تلخ و نوعي وقت هدردادن مي دانند، صورت گرفتند. مربي اسکاتلندي بيش از هر شخص ديگري به قدرت توييتر آگاه است. با توجه به اينکه اخيرا بازيکنان او قرباني ماجراهاي رخ داده در همين سايت شده اند.
از وين روني که دعوايش با هواداران روي سايت توييتر بازتاب وسيعي داشت تا ماجراي رسوايي اخلاقي رايان گيگز که ازهمين سايت شروع شد، فرگوسن مي داند که در صورت آزاد گذاشتن بازيکنانش در استفاده از اين سايت، نوعي بي ثباتي وهرج ومرج درتيمش ايجاد مي کند. اگرچه بدترين اتفاق ممکن براي دارن گيبسون رخ داد که مجبورشد بعد از تنها 97 دقيقه ازشنيدن توهين هاي سنگين، اکانت خود را ببندد. البته دراين ميان افرادي هم هستند که خلاف جريان آب شنا مي کنند. سرخيو باتيستا مربي سابق تيم ملي آرژانتين هم ماه مي گذشته از سايت هاي توييتر و فيس بوک براي اعلام فهرست دعوت شدگان به اردوي تيم ملي براي بازي دوستانه برابر پاراگوئه استفاده کرده بود. اما با توجه به بلايي که در کوپا آمريکا سر آرژانتين آمد، شايد بهترباشد باتيستا هم اين بار براي اعلام فهرست بازيکنان به شيوه هاي قديمي روي بياورد.
نظرات بینندگان