arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

تعداد بانکهاي ورشکسته آمريکا به 60 مورد رسيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامهاي بانکي آمريکا از ادامه فعاليت يک بانک ديگر در ايالت ويرجينيا و يک بانک ديگر در ايالت کاروليناي جنوبي جلوگيري کردند تا تعداد بانکهاي ورشکسته اين کشور به 60 مورد برسد.

به گزارش آسوشيتدپرس، بحران مالي و اقتصادي 2008 همچنان فشار سنگيني را به نظام بانکي آمريکا وارد مي کند.در عين حال روند ورشکستگي بانکهاي آمريکا در سال 2011 نسبت به سال گذشته کندتر شده است. از ابتداي سال 2011 تاکنون 60 بانک در آمريکا ورشکسته شده اند. در مدت مشابه سال گذشته بيش از 108 بانک آمريکايي ورشکست شده بودند.مؤسسه بيمه پس اندازهاي آمريکا اعلام کرد، مقامهاي بانکي اين کشور از ادامه فعاليت ويرجينيا بيزينس بانک با 95/8 ميليون دلار دارايي و 85 ميليون دلار پس انداز جلوگيري کردند.

مقامهاي بانکي آمريکا همچنين از ادامه فعاليت بانک مريديان در ايالت کاروليناي جنوبي با 239/8 ميليون دلار دارايي و 215/5 ميليون دلار پس انداز جلوگيري کرده اند.اين اتفاق در حالي روي داد که رئيس بانک جهاني ديروز هشدار داد، ادامه اختلاف بين کنگره و دولت آمريکا بر سر افزايش سقف بدهي هاي دولتي مانند اين است که مقامهاي آمريکايي با آتش بازي مي کنند.روبرت زوليک تأکيد کرد: شرايط کنوني حاکم بر اقتصاد آمريکا کاملاً خطرناک و بحراني است و اين مسأله موجب بر هم زدن آرامش در اقتصاد جهاني و بازارهاي مالي بين المللي شده است. در واقع مقامهاي آمريکايي دارند با آتش بازي مي کنند.


وي تصريح کرد: ورشکستگي دولت آمريکا بر زندگي عادي همه شهروندان اين کشور تأثير منفي خواهد گذاشت و اقتصاد جهاني را نيز با چالشهاي زيادي روبه رو خواهد کرد. اگر تا روز سه شنبه سقف بدهي هاي 14/3 تريليون دلاري آمريکا افزايش پيدا نکند، دولت واشنگتن قادر به انجام بسياري از تعهدات مالي خود نخواهد بود.
نظرات بینندگان