arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

واقعا در گروه مرگ نيستيم؛ تيم ملي و گروه پردردسر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه بندي مرحله مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا انجام شد و تيم ملي ايران همراه با تيم هاي قطر،بحرين و اندونزي در يک گروه قرار گرفت. تحليل هاي متفاوتي پس از گروه بندي از سوي کارشناسان و اهل فن بيان شده است.

عده اي معتقدند ايران در گروه مرگ قرارگرفته است.درحالي که گروه D و C اين رقابت ها بسيار دشوارتر از گروه ايران است. در گروه D تيم هاي استراليا،عربستان ،عمان و تايلند و درگروه C نيز تيم هاي ژاپن،ازبکستان،سوريه و کره شمالي قراردارند. دو تيم از اين گروه درجام جهاني آفريقاي جنوبي حضورداشتند که اين خود مؤيد دشواري هاي گرو C است.

البته گروه A هم چندان آسان نيست.گروهي متشکل از تيم هاي چين،عراق،اردن و سنگاپور.دو تيم از شرق و دو تيم از غرب آسيا برابرهم قرارمي گيرند که اين مسأله تقابل ميان تيم ها را دشوار و نفس گير خواهد کرد.

با توجه به وضعيت پيش رو نمي توان گروه ايران را گروه مرگ ناميد.برخي معتقد بودند که ايران در دشوار ترين گروه ممکن قرار گرفته است.از گروه ايران به عنوان گروه مرگ ياد مي شود درحالي که اسامي هم گروه هاي ايران فقط نام ترسناکي دارند.بحرين و قطر براي فوتبال دوستان ايراني يادآور روزهاي تلخي هستند . اين دو تيم درمراحل مقدماتي جام هاي جهاني گذشته همواره دردسرهاي فراواني براي فوتبال ايران ايجاد کرده اند. در واقع تيم ملي فوتبال ايران پس از شکست هاي ناباورانه مقابل اين دو تيم راهي مرحله پلي آف مي شد که البته يک بار ايران توانست از مرحله پلي آف سربلند بيرون بيايد و يک بارهم نتوانست از سد ايرلند جنوبي بگذرد و راهي جام جهاني نشد.

شرايط کنوني اين تيم ها با آن روزها تفاوت هاي فراواني دارد.اين دو تيم ديگر تيم هاي نا آشنايي براي فوتبال ايران نيستند.پس از آن شکست ها، بارها و بارها با اين دو تيم بازي کرديم که آمار پيروزي هاي تيم ايران نسبت به شکست هايش سنگيني مي کند. درگروه E اين رقابت ها که تيم ملي کشورمان حضور دارد فقط يک تيم ازشرق آسيا حضور دارد که آن هم از قدرت آن چناني برخوردار نيست. بي تعارف بايد گفت که اندونزي از همين حالا حذف شده قطعي اين گروه است و رقابت بين 3 تيم ايران،بحرين و قطر خواهد بود.

از ميان اين 3 تيم 2 تيم به مرحله بعد رهسپار خواهند شد. شرايط کنوني سياسي در کشوربحرين اصلا مناسب نيست. بسياري از بازيکنان اين تيم در زندان به سر مي برند ،هرچند که اين موضوع مي تواند منجر به افزايش اتحاد ميان بحريني ها شود اما واقعيت اين است که در اين شرايط بغرنج سياسي و اجتماعي يک تيم هراندازه هم که اتحاد داشته باشد نمي تواند از سد تيم هايي که با برنامه ريزي وارد عرصه مسابقات شده اند بگذرد.

درباره قطر البته با قطعيت نمي توان اظهار نظر کرد.قطري ها دوست دارند قبل از ميزباني جام جهاني لااقل يک بار با پاي خود راهي جام جهاني شوند تا از اين راه کسب اعتبار کنند.پيش بيني مي شود قطري ها شرايط سخت و دشواري براي فوتبال ايران به وجود بياورند اما درهرحال هنوز هم سطح کيفي تيم ملي فوتبال ايران با وضع موجود بهترازتيم قطر است و توقع مي رود کي روش و بازيکنانش از اين گروه به سادگي صعود کنند و راهي مرحله 5 تيمي شوند.اولين بازي تيم ملي ايران يازدهم شهريور ماه در تهران مقابل تيم ملي اندونزي برگزار خواهد شد.

بازي نخست براي تيم ايران بازي ساده اي است.چه کسي مي تواند در ذهن تصور کند که ملي پوشان ايران آن هم در ورزشگاه آزادي مقابل حريف خود به برتري نرسند؟ فوتبال ايران نمايش بسيار ضعيفي در بازي برگشت مقابل تيم ملي مالديو داشت اما به واقع سطح کيفي فوتبال ايران آن قدر نزول نيافته که نتواند از سد تيمي مانند اندونزي بگذرد.يک ماه ديگر اولين جرقه هاي صعود به جام جهاني روشن خواهد شد.بازي هايي که بي گمان ليگ ايران را تحت الشعاع قرارخواهد داد و سازمان ليگ را مجاب خواهد کرد دربرنامه ريزي خود بازهم تجديد نظر کند.

حمید رضا عرب
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
4
خاک تو سر این تیم ملی فوتبال که دیگه بحرین و قطر براش تیمهای مرگباری هستند! حالا هی بیاید پول قلمبه مردم رو بریزید تو حلق بعضی از این فوتبالیست های مفت خور! بیچاره سایر رشته های ورزشی که تو نهایت مظلومین فعالیت می کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
1
1
من قسم می خورم که این تیم به جام جهانی نمی رود
پاسخ ها
اسدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
قسم نخورداداشی.این فوتبال نابودشده.
دست به دعا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
0
سالهاست که با نذر ونیاز....میخواهیم ازاین گرو........گ بیرون بیاییم...ولی قسمت نمی شه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان