arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۱۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

بر پايه معيار اتحاديه جهاني مخابرات؛ اينترنت ما پرسرعت نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت در واکنش به جديدترين ارزيابي هاي انجام شده - که ايران را با 38 درصد در رتبه ششم کشورهايي قرار داده که به پهناي باند کمتر از 256 کيلوبيت در ثانيه دسترسي دارند- با تکرار همان حرفهاي گذشته، تأکيد کرد: کندي سرعت اينترنت به شرکت ارتباطات زيرساخت ارتباطي ندارد و به ضوابط و مقرراتي برمي گردد که در کشور گذاشته شده است.

در نشست خبري که همزمان با سالگرد تأسيس شرکت ارتباطات زيرساخت برگزار شد، خسروي در پاسخ به سؤال «مهر» در اين زمينه گفت: سرعت اينترنت بيشتر به اپراتورهايي و نيز ضوابط و مقرراتي باز مي گردد که در کشور گذاشته شده است.

وي با تأييد پايين بودن سرعت 128 کيلوبيت درثانيه که هم اکنون به عنوان حداکثر سرعت دسترسي اينترنت براي کاربران خانگي درنظر گرفته شده نسبت به ديگر کشورها ادامه داد: هم اکنون اتحاديه جهاني مخابرات، سرعت کمتر از 512 کيلوبيت در ثانيه را اينترنت پرسرعت نمي داند و برخي کشورها حتي اينترنت کمتر از يک مگابيت و دو مگابيت در ثانيه را اينترنت پرسرعت نمي دانند.

خسروي افزود: براين اساس در برنامه پنجم توسعه کشور نيز پيشنهاد شده که حداقل سرعت اينترنت براي استفاده کاربران خانگي 512 کيلوبيت درثانيه باشد اما بايد توجه داشت که اين موضوع مربوط به شرکت ارتباطات زيرساخت نبوده و اين شرکت شبکه داخلي خود را از نظر پهناي باند بسيار بيشتر از آنچه که مورد استفاده قرار مي گيرد، گسترش داده است.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت، شبکه پهناي باند کنوني کشور را به اتوباني تشبيه کرد که هيچ خودرويي از آن عبور نمي کند و گفت: ما اين شبکه را ايجاد کرده ايم اما بايد لايه هاي دسترسي و ديتاسنتر و شبکه ملي اطلاعات راهاندازي شود تا بتوان از اين بستر استفاده کرد.
وي با اشاره به ظرفيت 85 گيگابيتي شبکه داخلي پهناي باند و نيز راه اندازي فاز سوم شبکه IP داخلي که اين ظرفيت را به 470 گيگابيت افزايش مي دهد ادامه داد: با راه اندازي شبکه ملي اطلاعات و برقراري ارتباط کاربران در داخل کشور، محدوديت 128 کيلوبيت برثانيه برداشته خواهد شد و کاربران به شبکه ملي اينترنت با سرعت بالا دسترسي پيدا خواهند کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
1
نمیدانم چرا چیزی که به نفع ما باشد در قله های افتخار است اما چیزی دیگر که به نفع ما نباشد در قعر دره های نابودی است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
1
فکر نکنم اینترنت ما اصلا اینترنت حساب بشه
فرهاد
|
NETHERLANDS
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
1
یه کمی صبر کنید تا یه دو ماه دیگه شبکه اینترنت ملی میاد سرعت میره رو آخرش دیگه! یه کمی فقط صبر....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
1
احکام اسلامی با توجه به مقتضیات تغییر پذیر است. اما بینش سطحی و نگرش فردی ما را به سرازیری سقوط نزدیک کرده است. حتما شنیده اید که وقتی کسی آدرس تعمیرکار و یا مرکز خدماتی را میپرسد عده‌ای میگویند فلان شخص کارش خوب است. چون ارمنی است. ایا بزرگان دینی ما تا بحال از خود پرسیده‌اند که چرا در کشوری که جمهوری اسلامی حکمفرماست اینگونه صراحتا خودمان که شیعه و مسلمانیم به خودمان پشت میکنیم و ارامنه را (که البته هر مسلکی قابل احترام است) از خود برتر میدانیم و تازه افتخار هم میکنیم.
عزیزان، اسلام محمد(ص) خیلی بیشتر از این چیزهایی که ما فکرش را میکنیم فراگیر و برتر است. ولی متاسفانه آن را به ما بد شناسانده‌اند که حتی تا جایی که هر روز عده‌ای از جوانان این میهن به دین مسیحیت می‌گروند. دلیل این امر خودرایی و استنباط غلط از احکام دین متعالی اسلام است. اسلام دین سلامتی است و ما خود را با آن مریض کرده ایم.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
0
جمله آخر واقعاً پرمعنا بود. توصیه میکنم چند باره بخونید.:"با راه اندازي شبکه ملي اطلاعات و برقراري ارتباط کاربران در داخل کشور، محدوديت 128 ...." این جمله خیلی معنی میده ها! گرفتد که. ؟ به عبارت دیگر با راه اندازی اینترنت ملی دیگر دلیلی برای پایین نگه داشتن سرعت اینترنت نیست! چه شود با اون اینترنت ملی .!
خیلی جالب بود. دمت گرم اتنخاب.....
نظرات بینندگان