arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

احتمال شکایت ایران از میزبان گروهک‌های تروریستی به دادگاه لاهه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقامت سران گروهک‌های تروریستی در برخی کشورهای اروپایی، تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی علیه کشورهای میزبان گروهک‌های تروریستی به دادگاه لاهه شکایت کند.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت؛ "عوض حیدرپورشهرضایی درباره اقامت سران گروهک‌های تروریستی در برخی کشورهای اروپایی و برخورد دوگانه غرب با موضوع تروریست، گفت: برخی جریانات ضدانقلاب همچون پژاک و منافقین در عراق مستقر هستند که وزارت خارجه جهت محدود کردن فعالیت آنها باید با دولت نوری مالکی رایزنی کند تا تصمیمی مشترک در این رابطه اتخاذ شود.


عراق با گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب برخورد قاطع کند

نماینده شهرضا، دهاقان و منظریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انشعاب گروهک تروریستی "پژاک" از "پ. ک. ک"، تصریح کرد: این اتفاق تغییری در مشی خصمانه این گروهک علیه جمهوری اسلامی ایجاد نکرد، بنابراین عراق موظف است با آنها برخورد قاطع کند؛ اما اگر از امکانات و توانمندی لازم برخوردار نیست، ایران آمادگی کمک به همسایه غربی خود را دارد.

وی با اشاره به اقامت "عبدالرحمان حاجی احمدی" سرکرده جریان ضدانقلاب پژاک در آلمان، افزود: از این کشور اروپایی انتظار می‌رود که فرد یاد شده را دستگیر و به اتهامات وی در محکمه قضایی رسیدگی کند، چراکه دست عوامل تحت امر "حاجی احمدی" به خون مردم بی‌گناه ایران آغشته است.
 
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار کرد: اگر برلین نمی‌خواهد به پرونده گروهک تروریستی پژاک وارد شود، کافی است حاجی احمدی را از آلمان اخراج کند تا دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی مسئله را از راه مجاری حقوقی بین‌المللی پیگیری نماید.
 

غرب در قبال انجام اقدامات تروریستی در ایران صریح موضع بگیرد
 
وی با تاکید بر محکومیت فعالیت گروهک‌های تروریستی از سوی کشورهای غربی، ادامه داد: مسئولان عالی رتبه ایرانی بعد از انقلاب به دست عوامل این گروهک‌ها به شهادت رسیدند، بنابراین غرب باید سیاست دوگانه در مواجهه با تروریست‌ها را کنار بگذارد و خیلی صریح در قبال این موضوع موضع بگیرد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور در قدم نخست باید پیگیر محکوم شدن تروریست‌ها در محاکم قضایی کشورهای میزبان باشد، اما اگر طرف مقابل همکاری نکرد، اخراج آن عناصر را دنبال کند، در صورتی که هیچ کدام از آن دو روش میسّر نیفتاد علیه آن گروهک تروریستی و کشور میزبان به دادگاه لاهه شکایت و تا صدور حکم محکومیت قطعی مسئله را پیگیری نماید. 
 
"عبدالرحمان حاجی احمدی" سرکرده گروهک تروریستی پژاک در آلمان اقامت دارد و سران گروهک تروریستی منافقین نیز در برخی کشورهای اروپایی به راحتی رفت‌و آمد دارند.
نظرات بینندگان