arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۶۳
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد؛

نه تنها تعداد گرسنه‌ها كم نشده بلكه بيشتر مي‌شود/ آمارها براي كشور دلهره‌آور است/ افرادي با اقدامات منفعت‌طلبانه به دنبال بدنام كردن ديگران هستند

ایت الله هاشمی گفت: مدعي هستند كه اگر يك كيلو گوشت در كشورهاي نسبتاً خوب و موفق دنيا چهار دلار توليد مي‌شود، قيمت تمام شده گوشت در ايران 10 دلار است و اين سوال پيش مي‌آيد كه چرا در كشور ما كه نيروي كارش مثل كشورهاي پيشرفت نيست و انرژي هم ارزان است كه با هدفمند شدن يك سوم قيمت كشورهاي ديگر هم نمي‌شود بايد چنين شرايطي وجود داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: يكي از تنگناهاي آينده بشريت مساله مواد غذايي، امنيت غذايي و تغذيه لازم است كه دانش بشري حتماً راه حلي براي آن پيدا خواهد كرد.

به گزارش "انتخاب"؛ آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در همايش انجمن علوم و صنايع غذايي ايران كه در دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات برگزار شد با بيان اين‌كه «براي كارهاي خوبي كه تا امروز خدمتگزاران در بخش صنايع غذايي براي جامعه انجام داده‌اند و بخشي از صادرات ما را تامين مي‌كنند ارزش قائلم» اظهار كرد: امروز بخش زيادي از مردم دنيا از امنيت غذايي و سلامت برخوردار نيستند و حتي مي‌توان گفت از فضاي معمولي نيز برخوردار نيستند و نزديك به يك ميليارد انسان گرسنه در دنيا وجود دارد.

وي با بيان اين‌كه «در بخش امنيت غذايي سال‌هاست كه تلاش‌هاي زيادي انجام مي‌شود اما نه تنها تعداد گرسنه‌ها كم نشده بلكه بيشتر مي‌شود» تصريح كرد: اگر به شرايط فعلي سومالي نگاهي بيندازيم شاهديم حدود هشت ميليون انسان گرسنه در اين كشور وجود دارد و هر روزه تعداد زيادي انسان از گرسنگي مي‌ميرند و در كنار آن به بهانه‌هاي سياسي و باندي مانع رساندن غذاهاي اهدايي دنيا به آن‌ها مي‌شوند.

وي با اشاره به وضعيت بد كشورهاي آفريقايي به لحاظ سلامت غذايي افزود: همچنين در كشورهاي نسبتاً مفرح بخش‌هايي از مردم به لحاظ امنيت غذايي دچار مشكل هستند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه «كار امنيت غذا از امور مهم انسان‌هاي مسوول در جهان به خصوص حكومت‌هاست كه مسووليت بر عهده گرفته‌اند» تصريح كرد: در اين مسير دو بخش كشاورزي و صنايع غذايي از اهميت بسيار زيادي برخوردار هستند.

وي با اشاره به اين‌كه «بخش صنايع غذايي غذاهاي خام را تبديل به غذاي مناسب مي‌كنند» گفت: نمي‌توان اهميت بخش كشاورزي را ناديده گرفت.

وي با بيان اين‌كه «كشور ما مي‌تواند غذاي چند كشور ديگر را به خوبي تامين كند» خاطرنشان كرد: در گذشته ملاقات‌هايي با مسوولين اين بخش داشته‌ام، آن‌ها ضمن ارائه گزارش‌هاي خوب از وضع صنايع غذايي كشور از اشكالاتي كه در اين مسير وجود دارد سخن گفته‌اند.

هاشمي رفسنجاني گفت: 20 تا 50 درصد صنايع غذايي كشور در حال حاضر غيرفعال يا تعطيل است. در شرايطي كه مساله غذايي تا اين اندازه براي دنيا اهميت دارد و كاربردي است، نبايد شاهد تعطيلي صنايع غذايي باشيم.

وي به تعطيلي و غيرفعال شدن برخي صنايع خراسان اشاره كرد و گفت: اين مصيبتي براي جامعه ما است آن هم در شرايطي كه توليد از نان شب براي جامعه اقتصاد و زندگي ما اهميت بيشتري دارد.

وي افزود: آمارهاي اعلام شده در رابطه با تعطيلي و غيرفعال بودن صنايع غذايي در بخش كشاورزي نشان دهنده كوتاهي‌ها در اين بخش است. مردم وقتي نتوانند توليد كنند، بخش مربوط به صنايع غذايي تعطيل مي‌شود و اوضاع براي كارگران بيكار ـ كه همه زندگي شان به حقوق آن‌ها وابسته است ـ سخت مي‌شود و نيروي فعال توليد از قدرت، انگيزه و شوق كار مي‌افتد يعني دلسرد مي‌شود كه اين سمي براي توسعه يك كشور و حتي زندگي عادي در آن كشور است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به صحبت‌هاي برخي از مسوولين بخش‌هاي كشاورزي در هفته اخير تصريح كرد: رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس و كميسيون اقتصادي صنعتي مجلس رسماً هشدار دادند و ارقامي را مطرح كردند كه اين آمارها براي كشور دلهره‌آور است.

وي افزود: رييس خانه كشاورزي اعلام كرده است كه كشاورزي ما مرده است و يا در حال مرگ است البته حتماً در اين تعبير اغراق شده است اما چون ما دست‌مان در كشاورزي بوده است مي‌دانيم كه اين شرايط براي كشاورزان مشكل شده است.مركز پژوهش‌هاي مجلس ادعا مي‌كند وابستگي ما به محصولات كشاورزي در چهار ـ پنج سال گذشته از 35 درصد به 75 درصد رسيده است، البته سخت است اين آمار را قبول كنيم اما كليات آن را مي‌پذيرم؛ چراكه سال‌هاست كه تلاش داريم در رابطه به محصولات كشاورزي و كالاهاي ضروري خودكفا شويم و صادرات داشته باشيم اما با توجه به مشكلات موجود تحقق آن غيرقابل باور است.

وي درباره آن‌چه مبني بر وابستگي در زمينه گندم مطرح مي‌شود، گفت: شايد بخش زيادي از اين وابستگي مربوط به خشكسالي باشد اما خشكسالي در كشور ما قابل علاج است و مي‌توان با آبياري تحت فشار آن را حل كرد چون ما كشوري خشك هستيم و جزو واجبات است كه آب را هدر ندهيم و اگر راندمان آبياري را با روش‌هاي پيشرفته قطره‌اي و انواع ديگر انجام دهيم دو ـ سه برابر بالا خواهد رفت. پس موضوع خشكسالي قابل حل است و با آشنايي كه با آمار و ارغام دارم اين موضوع را قابل حل مي‌دانم.

هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اين‌كه «سدهاي زيادي در كشور آماده بهره‌برداري است و آب‌هاي كشور مهار مي‌شود» تصريح كرد: اگر از آبياري قطره‌اي استفاده شود كاملاً مي‌توان كشاورزي را نجات داد و از اين زمين‌هاي خوبي كه خدا به ما داده است بهره گرفت تا محصولي چند برابر داشته باشيم.

وي تصريح كرد: مدعي هستند كه اگر يك كيلو گوشت در كشورهاي نسبتاً خوب و موفق دنيا چهار دلار توليد مي‌شود، قيمت تمام شده گوشت در ايران 10 دلار است و اين سوال پيش مي‌آيد كه چرا در كشور ما كه نيروي كارش مثل كشورهاي پيشرفت نيست و انرژي هم ارزان است كه با هدفمند شدن يك سوم قيمت كشورهاي ديگر هم نمي‌شود بايد چنين شرايطي وجود داشته باشد.

وي با بيان اين‌كه «امنيت غذايي در كشور جدي گرفته نشده است» تصريح كرد: شايد به خاطر وجود پول نفت به مساله صنايع غذايي توجه لازم نمي‌شود، چون نفت مي‌فروشيم و مواد را وارد مي‌كنيم اما اين كار نمي‌تواند طولاني مدت انجام شود و ادامه پيدا كند؛ چراكه اگر اين رقم ادامه پيدا كند تا 7 يا 8 سال ديگر فقط مي‌توانيم از پول نفت استفاده كنيم. در حالي كه در بخش كشاورزي و مواد غذايي شاهديم كه دنيا حاضر نشده است در تجارت جهاني و رقابت كنار رود و امتياز بزرگي براي ورود به تجارت جهاني قائل است در كشورهاي پيشرفته حاضر نمي‌شوند محصولات كشاورزي را وارد كنند و با يارانه‌ها هزينه‌هاي توليد را پايين مي‌آورند تا بتوانند محصولات خود را صادر كنند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه «امنيت غذايي بايد بسيار جدي گرفته شود» تصريح كرد: از دانشگاه آزاد تشكر مي‌كنم كه دانشكده تغذيه را تقويت كرده و البته بايد بيشتر تقويت كند، اما مهم‌تر آن است كه نظام به طور كلي در سياست‌هايش به اين مساله توجه كند.

وي با اشاره به اين‌كه «ما سياست‌هاي كلي را براي مقام معظم رهبري مي‌فرستيم كه مورد تاييد ايشان قرار بگيرد» گفت: در سياست‌هاي كلي اعلام شده بسيار بر موضوع خودكفايي غذايي تاكيد كرده‌ايم، همان‌طور كه در زمان جنگ نيز به مساله كشاورزي و صنايع غذايي اولويت مي‌داديم.

وي گفت: از ايرادهايي كه آقايان قانونگذار طي دو سه هفته اخير مطرح كرده‌اند واردات عجيب و غريب است كه صنايع غذايي را تحت فشار مي‌گذارد و اين موضوع با مسالح امت، ملت، كشور و آينده فرزندان‌مان نمي‌سازد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به حاضرين در همايش انجمن صنايع غذايي ايران خواست كه مساله صنايع غذايي را جدي بگيرند و افزود: صنايع غذايي امانت ملت در دست شماست و از مسوولان صنايع غذايي مي‌خواهم اگر مسوولان به موضوع امنيت غذايي توجه لازم را ندارند، شما توجه جدي را به بحث سلامت غذايي كشور داشته باشيد؛ گرچه افرادي با اقدامات منفعت‌طلبانه به دنبال بدنام كردن ديگران هستند.

هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر اصل تامين مواد غذايي، امنيت غذايي، توليد و صرفه‌جويي در مصرف تصريح كرد: موضوع سلامت غذايي از اهميت بالايي در زندگي بشريت برخوردارند و ما ايرانيان مي‌توانيم از كشورهاي متوسط دنيا در تامين و صادرات غذا و همچنين در بالا بردن سطح سلامت جامعه خودمان باشيم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
11
86
هاشمی جان
این بلاهایی که سرمون میاد مال کفران نعمتیه که ماها زمان شما انجام دادیم!
واقعا باید قدر شما رو میدونستیم!
یادش بخیر زمان شما بنزین پنج تومن پنج تومن میرفت بالا الان سیصد تومن سیصد تومن!!
یاد باد ان روزگاران یاد باد!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
جناب ایرانی ظاهرا یا نبوده اید و یا یادتان رفته تورم 50 درصدی رو ،بنده به عنوان یک 45 ساله شاهدم که سخت ترین دوران اقتصادی به بهانه سازندگی مربوط به دوران هاشمی بود
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
آقا همان سال تورم 50 درصدی رو یادت مونده یادت نمیاد سال 67 یا 68 حقوق کارمندا یهو بیشتر از دوبرابر شد حقوق من از 6 هزار تومن یکباره شد 12 هزار تومن بعد هم تا پایان دولت خاتمی عزیز هر سال به مقدار تقریبا معقولی حقوق افزایش پیدا میکرد تا ما گرفتار معجزه هزاره شدیم سالی بود که حقوق 6 درصد افزایش یافت تورم 25 درصد هم بیشتر بود نتیجه ما دوباره به خیل عظیم گدایان اضافه شدیم و وضع از زمان جنگ هم بدتر شد باور ندارین از اونایی که 30 سال در جمهوری اسلامی کارمند بودن و اخیرا بازنشسته شدن بپرسین اون موقع خانواده های کمی تقاضای تحت پوشش کمیته شدن رو داشتن حالا همه آرزو دارن تحت پوشش باشن خدارند نجاتمون بده از فقر و فاقه که از بین برنده ایمانه
كارمند يك لا قبا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
آقاي ناشناس عزيز كه اشاره به تورم 50درصدي در زمان دولت سازندگي فرموديد، اين چه جور تورمي بود كه من به عنوان يك كارمند ساده معمولي خيلي راحت ميتوانستم يك پنجم حقوقم را پس از پرداخت كليه هزينه هاي روزمره زندگي خانواده ام پس انداز كنم؟ ولي الان كه حدود ششصد هزاتومن حقوق ميگيرم اگر درآمد شغل دوم را نداشته باشم ، درمانده ميشوم و خجالت زده اعضا خانواده؟؟؟
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
5
54
بیا حالا فردا رجانیوز و مشرق عکس "م . ه " رو میندازه که با مدرک تقلبی داره توی انگلیس برج می سازه. هر بار این بنده خدا یک حرفی میزنه این سایت های به قول خودشون معلوم الحال یاد خانواده این بنده خدا می افتند.
نيما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
2
47
همه چي آرومه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
ما چقدر خوشحالیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
1
17
هاشمی از بهترین و متخصص‌ترین مدیرانش در بهترین جای تخصصی هر کدام استفاده میکرد.
خدا نگذره از به ظاهر اصلاح‌طلبان و اصولگران تخریب‌گر او که با جو شایعه پراکنی به مقصودشان رسیدند
پاسخ ها
سینا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
خط اول رو خوب اومدی ، دومی را نه!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
1
13
کشاورزی در حال احتضار است. عنقریب خواهد مرد. دکتر خلیلیان چه می کنی؟ از تو به نیکی یاد نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
قصه نخور واردات میکنن حل میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
1
14
بنده از آقای هاشمی بعنوان یک سیاستمدار با بصیرت یاد می کنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
1
با سلام
كاش تئوريسين هاي هدفمندي يارانه ها به خود اجازه مي دادند تا ليستي از قيمت هاي كشورهاي گرانقيمت اروپايي و منجمله سوئيس و فرانسه و آلمان و ... در كنار حداقل و حداكثر دستمزدها و ميانگين و نرخ بيكاري و ... تهيه و به مردم ارائه نمايند. خدا را شاهد مي گيرم كه با بي برنامگي و كم اطلاعي مسئولين اجرايي ظلم عظيمي به مردم مي كنيم.
حقوق چند صد هزار توماني چه ربطي به بنزين 700 توماني در كشوري دارد كه بر دريايي از ذخاير انرژي قرار دارد. هم اكنون ماليات مواد غذايي در سوئيس 6/2 درصد است در حالي كه در كشور نفت و گاز و ذخاير عظيم معدني ما ماليات مواد غذايي 4درصداست و هر سال هم 1درصد اضافه خواهد شد. ما بسياري از پول هايي را كه مي دهيم خلاف منطق بوده و مغاير با منطق اقتصادي است. ماليات نقل و انتقال خودرو يكي از آنهاست. عوارض خروج از كشور، عوارض و يا ماليات مضاعف نقل و انتقال املاك مسكوني كه هم شهرداري و هم دارايي مي گيرند و بسياري پول هاي ديگر كه واقعا تاسف بار است. خدا بين ما و تصميم گيرندگان و مجريانن امور قضاوت خواهد كرد. ما كه كاره اي نيستيم و كاري هم نمي توانيم بكنيم.
علی هاشمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
27
3
آقای هاشمی شما هم در زمان خودت چه گلی به سر ملت زدی این فشارها حاصل عملکرد شما و دولت بی عرضه اصلاحاته.مردم خوب شما و اطرافیانتون رو شناختن دیگه!!توجه شما رو به شعارهایی که در حماسه یوم الله 9دی مردم دادند جلب میکنم......
پاسخ ها
ايران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
آقاي X فرصت كافي براي رفع مشكلات داشت اما نتونست!
مردم ما به نون و آب نياز دارند شعار!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
3
ورترين نقطه در استان مازندران كه آب براي نوشيدن ندارند رسانه اي پيدا نمي‌كنند وحرف دلشون بزنند واين گرما تابستان پر از بمياري واگير به ناچار بايد از آب آلوده استفاده كنند ومسئولان استان در قبال در خواست براي روند بهسازي قنات احياء قنات آب آلوده نيز مي‌گويند دستگاه بيل بكهو زنجيري نداريم يعني توي استان مازندران يك دستگاه بيل بكهو پيدا نمي‌‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
دیشب یه جای تاریخ خوندم سپاه فرستاده شده از طرف خلفا تمام قناتهای ایران رو خراب کردن به نحوی که دیگه هرگز درست نشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
1
57
بقول معروف آش آنقدر شور شده که خان هم فهمیده است.
سالهاست ملت ایران تحت فشار های اقتصادی قرار دارند. همان گوشت که ایشان گفته در سال 80 هر کیلو 3000 و در سال 90 هر کیلو 18000 تومان یهنی ظرف ده سال 6 برابر شده و حساب کنید با همین نرخ رشد ده سال دیگر هر کیلو گوشت حدود 100 هزار تومان خواهد بود و اگر با همین روند حقوق ها افزایش یابد حداکثر دوبرابر خواهد شد یعنی این فرد حقوق بگیر ده سال دیگر نهایتا می تواند یک سوم امروز گوشت بخرد.
آیا این مرگ تدریجی نیست ؟ ... آیا برای تاجران متقلب چینی محل بهتری غیر از این کشور برای فروش کالاهای بنجل وجود دارد ؟
فرزندانمان چه گناهی کرده اند ؟
پاسخ ها
جوان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
خوب بود بجای ناشناس خودتو نمک نشناس معرفی می کردی!حالاراستشو بگو تو گرفتار مرگ تدریجی شده ای یا دلت برای تراست های انگلیسی -آمریکایی سوخته ؟
سینا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
جناح راست افراطی همیشه درحال توهین به دیگران است. نمونه اش همین (جوان). چرا چشم را بر واقعیات می بندیم؟ به هر حال زنده باشی مخالف من
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
جناب جوان تو دلت واسه کی سوخته و جواب محبت کی رو با این حرف داری میدی / البته بهترین روزی دهنده خدای جان وخرد هست نه بنده سراپا تقصیر /خودت میدونی معنی تراست چیه ؟ این آقا فقط میگه گوشت و سایر اقلام غذایی با اینکه از خارج وارد میشه گرونه کشاورزی هم که الفاتحه تومیگی ایشون وطن فروشه و بیگانه پرسته جمله رو که یاد گرفتی جای درستی بکار نبردی به رهنمات مراجه کن
ناشناس
|
CANADA
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
1
8
همینقدر بهتون بگم که قیمت مواد غذایی در تهران بیشتر از خارج کشور است. این درحالیست که متوسط درامدها در خارج کشور چند برابر ایران است.
salman
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
1
13
اين سخنان آقاي هاشمي رو بايد قاب گرفت و سر در تمام ادارات زد همانطور ك قبلا گفتم مشكلات ما فقط با صنعتي كردن بخش كشاورزي و گردشگري قابل حله نه سرمايه گزاري در بخش خودرو ك اصلا هيچ مزيتي نداريم در اين بخش
بايد دولت منافع كوتاه مدتش رو به خاطر منافع بلند مدت مردم فدا كنه ك بعيد ميدونم اين اتفاق بيفته الان روزگار مردم ما شده رفتن سر كار اگه بيكار نباشه و بعد خريدن ماشين از دولت به چند برابر قيمت و مقروض شدن به سيستك بانكي دولت و تحت فشار قرار گرفتن ميگن ماشين نخرن خوب مگه ميشه ملت بايد بره بميره تا به دست دولت خودي استعمار نشه بخدا اينا همش استعمار دولته و ماها شديم بردگان روزگار جديد يه چيزي بخورو نمير ميگيريم مو فقط براي دولت كار ميكنيم
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
فکر کنم میگفتن کشورهای کمونیستی اینجورین
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
وقتی یه دیوار برلین دور ایران کشیدن و مردم رو از یه هیولای نامرئی به اسم امریکا میترسونن ، و خودشون به راحتی دارن زندگی میکنن ؛ چه اهمیتی براشون داره که چی به سر من و تو آمده و میاد ؟
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
7
آنچه امروز کشور ما را به این روزگار دچار ساخته خود محق بینی و دشمن انگاری طرف مقابل است و سیاست بازی و سعی در حذف رقیب به هر فیمت باعث شده امورات روزمره مردم در سایه این باند و باند بازی رنگ ببازد و حاصل آن مشکلات عدیده ای شده که گریبان مردم صبور ما را گرفته و گویا قصد رها کردن نیز ندارد و متاسفانه مسئولان چه آنها که زمانی مسئولیت اداره کشور در دستشان بود و چه آنها که امروز بر اریکه قدرت تکیه زده اند آنقدر درگیر این دعوا های سیاسی شده اند که مشکلات مردم را فراموش نموده و تمام هم و غم خود را صرف اموری نموده اند که حاصلی جز گرفتاری بیشتر مردم را در پی نداشته است امیدوارم سیاست گذاران کلی نظام ار جمله جناب آقای رفسنجانی با تکیه بر ملت بتوانند بر مشکلات فائق و در جهت آشتی ملی گام بردارند تا ملت بزرگ ایران در سایه آرامش حاصله به آنچه لیاقت و حق مسلم شان یعنی رفاه و آبادانی دست یابند
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
15
حداقل من یکی دیگه امیدی واسه درست شدن مشکلات ندارم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
17
من بازنشسته از الان فاتحه خودم را خوانده ام ولی سخت نگران آینده فرزندانم هستم. مگر اینکه خداوند ما را نجات دهد ولا غیر..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
27
1
آقای هاشمی چه زود دوران خودتان یادتان رفت.اگر آقازاده هایتان آنهمه نمیخوردند ببین کشور چی میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
تهمت زدن خيلي راحته؟ تو از وضعيت افتصادي آبا اجدادي اين روحاني محترم هيچ اطلاعي داري؟ ميتوني از دست اندركاران انقلاب بپرسي كه بسياري از هزينه هاي ريالي انقلاب از جيب چه كسي خرج شده؟ برادر يا خواهر گرامي، خانواده هاي هاشمي هميشه چه در دوران رژيم پهلوي و چه در حكومت اسلامي فعلي از متمولترين خانواده ها بودند، اين ثروت بعد از انقلاب به دست نيامده،
چشمها را بايد شست و جور ديگر بايد نگاه كرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
12
حاج اقا شما خودشو ناراحت نکن .
لابد و حتما از ماست که بر ماست تا زیر بار زور میرویم همین اش است و همین کاسه .
یادش بخیر روزهائی که بخاطر دو ریال گران کردن بنزین تو اصفهون خر رو به رنگ تاکسی سبز میکردن میاوردند تو خیابون و ......
ناشناس 2
|
UNITED STATES
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
15
سکوتم از رضایت نیست
از نا رضایتیست
sunrise
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
10
4
هاشمی جان بیخیال بشو ... ما از هیچکسی خیری ندیدیم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
18
فقط در ماه رمضان و زبان روزه نفرین بر تمام مسببین این اوضاع و خدا نیامرزد آنها را و رسوایشان کند.
ايران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
7
اگر در زمان هاشمي بخور بخور زياد بود در عوض وضع مردم هم بهتر بود من يادمه پدرم اون موقع با جعبه ميوه ميخريد و با گوني سيب زميني و پياز ولي حالا خيلي ولخرجي كنيم 2كيلو بيشتر نمي تونيم بخريم.گوشت هم كه ديگه هيچي
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
9
اکنون حسرت دوران طلایی ایشان را می خوریم. در حالی که قیمت نفت یک پنجم الان بود ویرانی های جنگ را ساختیم و وضع معیشت مردم خیلی بهتر از الان بود در جامعه بین المللی هم ایرانیان همه جا با عزیز و سربلند بودند. تقصیر خودمان است که کفران نعمت کردیم.
ناشناس
|
NORWAY
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
1
5
محمود کبیر چه کردی با این ملت خودت هم آیا فهمیدی.... دیگه آب از سر این مملکت و مردمش گذشته حالا چه یک وجب چه صد وجب باز هم آمار بده خدایا ما که دیگه امیدی به خوب شدن این مملکت نداریم..
ناشناس
|
NORWAY
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
5
محمود کبیر چه نکردی با این ملت خودت هم آیا فهمیدی.... دیگه آب از سر این مملکت و مردمش گذشته حالا چه یک وجب چه صد وجب باز هم آمار بده خدایا ما که دیگه امیدی به خوب شدن این مملکت نداریم...
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
3
0
انتخاب متاسفم که فقط پيامهايي که به طرفداري ازهاشمي گفته ميشه چاپ ميکنم کاري شما همش سياسي کاريه.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
1
سلام
خیلی جالبه !
همه مسئولین همه چیز رو میدونن ! اما هیچ کس هیچ اقدامی در جهت حل مشکلات مردم نمیکنه !
صبح تا شب این حرفها رو میشنویم از رییس بازرسی گرفته تا وکیل و کارشناس و غیره .
به نظر شما این حرفها برای سرگرم نگهداشتن مردم و چپاول سرمایه این مملکت نیست ؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
1
3
هیچ محتاج نان شبی نداریم .... اگه نان ندارند بخورند پیتزا و ساندویچ هست !!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
0
5
خشکسالی 70درصد ازکشور را فرا گرفته و عنقریب باقمیمانده کشاورزی از نفس خواهد افتاد.مسولین کشاورزی یاخواب هستندویاا گر بیدار باشند مشغول درگیری مسایل جنایی وسیاسی.خدا به داد کشاورزی برسد.
نظرات بینندگان