arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به اعدام‌های میدانی فلسطینی‌ها توسط سربازان صهیونیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رژیم صهیونیستی شهر قدس را به پادگانی نظامی تبدیل، سربازان بیشتری را در خیابان‌ها و بازارهای شهر مستقر و ایست‌های نظامی را برپا کرده است و دختران و پسران جوان بخش قدیمی شهر در اطراف مسجد الاقصی را مورد بازجویی‌های غیرمنتظره قرار می‌دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، این اقدامات رژیم صهیونیستی که تنها یک روز پس از شهادت احمد غزال جوان ۱۷ ساله فلسطینی به دست نیروهای اشغالگر در بخش قدیمی شهر انجام گرفته باعث افزایش تنش‌ها و خشم مردم شده و به دنبال فراخوان‌های بسیار نهادهای اسرائیلی از حامیان خود برای مشارکت گسترده در یورش‌های دسته‌جمعی به مسجد الاقصی از روز پنج شنبه آتی مصادف با روز عید پاک تنش‌ها در شهر افزایش یافته است.

در بیانیه‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نهادهای اسرائیلی برای حضور و مشارکت در مراسمی در عید پاک در روز پنجشنبه در منطقه کاخ‌های اموی دعوت شده است.

فلسطینی‌ها برای افزایش احتمالی درگیری‌ها و تنش‌ها به دنبال فراخوان‌ها برای یورش به مسجد الاقصی آماده هستند.

تشکیلات خودگردان فلسطین اسرائیل را به اجرای اعدام‌های میدانی، تعقیب و گریزهای خونین در حق فلسطینی‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌های قدس اشغالی و ایست‌های مرگ در ورودی‌های شهرها، روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی متهم کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی احمد غزال را با خونسردی کامل به قتل رساند و او را رها کرد تا در اثر خونریزی جان خود را از دست بدهد.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، تل‌آویو طبق معمول برای توجیه این عملیات قتل تعجیل کرد تا دروغ بودن بسیاری از ادعاهای تل‌آویو روشن نشود، ویژه که اسرائیل به نیروهای خود مجوز تیراندازی به هر شهروند عرب مظنون و یا هر عربی که احساس کرد می‌تواند خطرناک باشد حتی اگر جانش در خطر نبود را داد. به این ترتیب با استقرار سربازان اسرائیلی در تمامی نقاط هر عربی به هدفی برای شلیک در هر لحظه و مکان تبدیل شده است. مساله‌ای که اعدام‌های میدانی را افزایش می‌دهد زیرا این سربازان احساس می‌کنند که از یک مصونیت رسمی برای تیراندازی به فلسطینی‌ها برخوردارند و همه چیز برای آنها بازی بیش نیست، آنها زیانی نمی‌بینند و چه بسا برای بازی و سرگرمی و یا پر کردن اوقات بیکاری و یا به طمع کسب ارتقای شغلی دست به کشتار فلسطینی‌ها بزنند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است، خطرناک‌تر از همه اینها آن است که سربازان اسرائیلی پس از شلیک به شهروند فلسطینی، وی را رها می‌کنند تا در اثر خونریزی جان خود را از دست بدهد و هیچ گونه تلاشی برای کمک به وی انجام نداده و حتی به آمبولانس‌ها اجازه ورود به محل را نمی‌دهند. این روالی است که در هر اعدام میدانی تکرار می‌شود یعنی شخص زخمی آن قدر روی زمین باقی می‌ماند تا نیروهای اشغالگران مطمئن شوند که وی جانش را از دست داده است. این اعدام‌ها چه مستند چه غیر مستند و یا اهمال پزشکی عامدانه جنایتی است که قوانین بین‌المللی برای آن مجازات پیش‌بینی کرده است.

این وزارت‌خانه در ادامه از نهادهای حقوقی در فلسطین و اراضی اشغالی و سایر نهادهای بین المللی خواست تلاش‌های خود را در راستای مستندسازی جنایت‌های این چنینی که در اراضی اشغالی انجام می‌شوند و به منزله نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشری هستند، افزایش داده و این جنایات را در دادگاه‌های ملی و بین‌المللی دنبال کنند.

همچنین وزارت خارجه فلسطین از نمایندگان کشورهای مختلف در فلسطین خواست در مقابل این جنایت‌ها و نقض هر روزه حقوق فلسطینی‌ها تا محاکمه اسرائیل به عنوان یک اشغالگر بایستند.
نظرات بینندگان