arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶

رزمایش دریایی سه جانبه عراق، کویت و آمریکا در بحرین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروی دریایی آمریکا از انجام رزمایش سه جانبه با کویت و عراق با هدف مقابله با هرگونه تهدید خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، نیروی دریایی، زمینی و گارد ساحلی آمریکا رزمایش مشترکی را اخیرا با نیروی دریایی عراق و کویت برگزار کردند.
 
«وبگاه نیروی دریایی آمریکا» با اشاره به این موضوع و بکار گیری واژه مجعول خلیج ع ر ب ی، هدف از برگزاری این رزمایش را که اولین مورد در نوع خود از سال 2011 به این سو می‌باشد، تقویت شرکای منطقه‌ای در امور دفاع دریایی در شمال منطقه ذکر شده نام نهاد.
 
«ولید ثابتی» فرمانده نیروی دریایی کویت در این زمینه اظهار داشت: «این رزمایش فرصت خوبی برای تعامل مجدد با دوستان عراقی برای حصول اطمینان از امنیت منطقه مقابل هرگونه تهدید بود.»
 
«آندرو آرنولد» فرمانده نیروهای واکنش سریع آمریکا حاضر در این رزمایش نیز گفت: «این رزمایش سه جانبه با شرکای عراقی و کویتی موفقیتی قابل توجه است.»
 
به نوشته این این وبگاه، در این رزمایش 11 فروند کشتی همراه با ناو شکن «یو اس اس مهن» مجهز به موشک‌های هدایت شونده شرکت داشتند.
 
این وبگاه در خاتمه نوشت: نیروی واکنش سریع آمریکا حاضر در بحرین محل استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا کار پشتیبانی از نیروهای گشتی و قایق‌های تندروی آمریکا را به عهده دارد. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با ادامه این رزمایش‌ها روابط خود با نیروهای نظامی عراق و کویت را گسترش می‌دهد.

نظرات بینندگان