arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶

پاسخ خشمگینانه انگلیس به ورود کشتی جنگی اسپانیا به آب‌های جبل‌الطارق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چند روز بعد از تهدید یک سیاستمدار انگلیسی به راه انداختن جنگ برای محافظت از حاکمیت انگلیس بر منطقه مورد مناقشه جبل‌الطارق، یک کشتی جنگی نیروی دریایی اسپانیای در اقدامی نادر وارد آبهای این منطقه شد که پاسخ خشمگینانه نیروهای مسلح انگلیس را به همراه داشت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، روز سه شنبه یک کشتی جنگی اسپانیایی وارد آب‌های مورد مناقشه منطقه جبل‌الطارق شد و مسافت یک مایل از ساحل با سرعتی آهسته دور شد که این انگلیس را به ردگیری شتابزده این کشتی تحریک کرد.

این تعدی کشتی اسپانیایی به آب‌های جبل‌الطارق چند روز بعد از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر حاکمیت مورد مناقشه بر جبل‌الطارق که در حال حاضر تحت حاکمیت انگلیس است دچار اختلاف شدند.

دولت منطقه جبل‌الطارق ویدیویی را منتشر کرد که در آن کشتی گشت زنی نیروی دریایی اسپانیا به نام کشتی "اینفانتا کریستینا" در آب‌های نزدیک این منطقه وارد شده و این کشتی را متهم به "تعدی غیرقانونی" به آب‌های ارضی خود کرد.

وزارت امور خارجه اسپانیا این که این کشتی تعدی غیرقانونی انجام داده را رد کرد. اسپانیا ادعای انگلیس بر این آبها را به رسمیت نمی‌شناسد.

یک سخنگوی این وزارتخانه به رویترز گفت: اسپانیا به هیچ وجه حقوق و وضعیت‌های دیگر مد نظر انگلیس به غیر از آن چه که در بند 10 معاهده "اوترخت"(مجموعه‌ای از قراردادهای میان دول اروپائی در قرن ۱۷ که به جهت پایان دادن به جنگ جانشینی اسپانیا بین لویی چهاردهم پادشاه فرانسه و نوه‌اش فیلیپ پنجم پادشاه اسپانیا در تاریخ ۱۱ آوریل ۱۷۱۳ منعقد گردید) آمده را به رسمیت نمی‌شناسد. از نظر ما هیچ گونه تعدی غیر قانونی رخ نداده چون ما آن را استفاده از آبهای خودمان تلقی می کنیم.

نظرات بینندگان