arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

قلبي مصنوعي در بدن يک بيمار در انگليس کار گذاشته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جراحان متخصص قلب در انگلیس در یک جراحی نوآورانه قلبی مصنوعی در بدن یک بیمار کار گذاشتند تا این بیمار تا هنگام پیوند قلب زنده بماند .

به گزارش انتخاب؛ بیمار که متیو گرین نام دارد در آستانه ترک بیمارستان پس از کار گذاشتن قلب مصنوعی است این قلب مصنوعی با یک باطری قابل حمل کار می کند . جراحانی که در این جراحی کم نظیر شرکت داشته اند عملکرد این قلب مصنوعی را نشان داده اند.

استیون تسوئی جراح قلب و مدیر خدمات پیوند قلب در انگلیس به خبرنگاران گفت ما با جراحی قلب را از بدن بیمار خارج کردیم سپس قلب مصنوعی را به شیوه شبیه عمل پیوند قلب در داخل قفسه سینه قراردادیم . وی گفت این عمل جراحی به آرامی ظرف شش ساعت انجام شد. متیو گرین پس از این جراحی به خبرنگاران گفت پیش از جراحی حالم بسیار بد بود اما پس از عمل جراحی آرامش خاصی دارم ومن اکنون فرد خوشبختی هستم وبراحتی حرکت می کنم و من در حال حاضر دوره نقاهت را طی می کنم و در انتظار رفتن به خانه هستم و ظرف چند ماه حتی قادر به دوچرخه سواری خواهم بود .

 متیو گرین گفت پیش از عمل جراحی نمی توانستم حتی چند قدم را ه بروم و از پله بالا رفتن برایم بسیاردشوار بوده است .اکنون متیوگرین در انتظار پیوند قلب و فرد اهدا کننده قلب است اما اگر پزشکان این قلب مصنوعی را برای او کار نمی گذاشتند امکان زنده ماندن این بیمار بسیار ضعیف بوده است. دکتر استیون تسوئی جراح قلب ومدیر خدمات پیوند قلب در انگلیس و هم دستانش که این قلب مصنوعی را در بدن متیو گرین دربیمارستانی در کمبریج کار گذاشتند اقدام خود را بسیار موفقیت امیز خوانده اند.
نظرات بینندگان