arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶

هوای غالب نقاط کشور آخر هفته بارانی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه جدید بارشی در اواخر هفته به کشور خبرداد و گفت: این سامانه بارشی اواخر وقت پنجشنبه وارد کشور خواهد شد و غرب، شمال، مرکز و شمال شرق کشور را با بارشهای مناسب باران مواجه خواهد کرد.

به گزارش انتخاب، امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی سه‌ روز آینده کشور اظهار کرد: موجی بارشی امروز از نواحی غرب وارد کشور خواهد شد و طی ساعتهای آینده برخی از مناطق غربی، مرکزی و شمال شرق را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی باعث بارشهای پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد موقتی در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی خواهد شد؛ این موج بارشی رفته رفته در اواخر وقت چهارشنبه از شرق کشور خارج خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی امروز و فردا وزش باد نسبتاً شدید در جنوب تهران، جنوب سمنان، قم، مرکزی، شمال اصفهان و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که پدیده گردوخاک را به‌دنبال خواهد داشت.

نقشینه از ورود سامانه بارشی جدیدی در اواخر وقت روز پنجشنبه خبر داد و گفت: سامانه جدید بارشی از غرب کشور وارد خواهد شد و تا روز شنبه بخشهای عمده‌ای از غرب، شمال غرب، مرکز و شمال شرق را در برمی‌گیرد و موجب بارشهای باران و رگبار خواهد شد.

وی افزود:‌از ظهر پنجشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده گرد و غبار در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود که اطلاعیه‌های لازم در این باره صادر خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی شور ارومیه با دو درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 37 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز در گرمترین لحظات به 24 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی کاهش می‌یابد.

به گفته نقشینه، تهران امروز و فردا آسمانی ابری همراه با بارشهای پراکنده باران خواهد داشت و روز پنجشنبه بارشها قطع می‌شود که مجدداً در اواخر وقت روز جمعه و شنبه تهران بارانی خواهد بود.
نظرات بینندگان