arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۰

بگومگوهاي هيات افغاني با مسئولان ايراني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ديپلماسي ايراني: هيات 31 نفري اعضاي شوراي ملي افغانستان كه به رياست "رفيع‌الله گل افغان"، نايب دوم مجلس سنا به تهران سفر كرده بود، در طول روزهاي اقامت در ايران هم با محمود احمدي‌نژاد ديدار و گفت‌وگو داشتند و هم با تعدادي از نمايندگان مجلس. اخباري كه در وهله اول از سوي دفاتر مطبوعاتي يا روابط عمومي مجلسين منتشر شد، داير بر اين بود كه طي اين ديدارها و گفت‌وگوها، مناسبات دو كشور بسيار نيك، برادرانه و تاريخي توصيف شد اما رسانه‌هاي افغانستان با تاكيد بر اينكه "گويا ميان هيات شوراي ملي افغانستان و مقام‌هاي ايراني كلمات تندي رد و بدل شده است" نوشته‌اند: ايران بار ديگر در مورد حضور نيروهاي بين‌المللي در افغانستان و تصميم آمريكا و افغانستان براي امضاي سند همكاري‌هاي درازمدت استراتژيك نگراني شديد خود را ابراز كرده است.

اعضاي اين هيات مي‌گويند در ديدار با مقام‌هاي ايراني و در پاسخ به نگراني‌هاي ايشان گفته‌اند كه حضور نيروهاي بين‌المللي در كشورشان ناشي از مداخلات كشورهاي همسايه در امور افغانستان است.

 اين پاسخ كنايه‌آميز از آن رو روانه مسئولان و نمايندگان ايراني شده است كه ظاهرا برخي از طرف‌هاي ايراني ضمن انتقاد از امضاي پيمان استراتژيك كابل - واشنگتن، افغانستان را كشوري اشغال شده خطاب كرده‌اند!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
0
0
به نظر كنايه بجا وبه موقعي بوده كه هموطنان عزيز برآشفته شدند، چرا ما نبايد محكم كلاه خودمان را بگيريم تا باد آنرا نبرد و فقط به فكر كلاه ساير كشورها ي همسايه و كشورهاي دور ونزديك هستيم؟؟؟
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
0
0
جیک جیک مستون بود، فکر زمستونت بود ؟ حالا زمستان شد دوباره نیای بگی مردم مسلمان افغانستان را تنها نگذارید و ماشین های سوخت ارزان قیمت را راهی افغانستان کنید که داریم از سرما میمیریم !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
0
0
كامنت من را سانسور كردي و منتشر نكردي؟ باشه حرفي نيست، عذرت بجاست؟؟؟
نظرات بینندگان