arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶

گرگ فضای مجازی در فارس دستگیر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس فتا و همکاری پلیس آگاهی فارس فردی که در فضای مجازی با لقب «گرگ» قدرت‌نمایی و شرارت می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، سرهنگ «حبیب‌الله رجبلی» با اشاره به کشف پرونده‌ای با موضوعیت اقدام به قدرت نمایی و شرارت در فضای مجازی، افزود: کارشناسان پلیس فتا در گشت‌زنی‌های خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای را شناسایی کردند که درآن شخصی با لقب گرگ اقدام به قدرت نمایی و شرارت می‌کرد .

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی متهم را در فضای مجازی رصد و شناسایی کردند و پرونده متشکله برای اقدامات کارآگاهی به پلیس آگاهی ارسال و متهم دستگیر شد.

رجبلی با اشاره به کشف تعدادی سلاح غیرمجاز از متهم دستگیر شده، به ماده 15 بند «ب» جرایم رایانه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: براساس قانون چنانچه کسی افراد را به ارتکاب جرائم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر، روان‌گردان، خودکشی، انحرافات جنسی، اعمال خشونت‌آمیز تحریک، ترغیب یا تهدید و دعوت کرده یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آنها را تسهیل کند یا آموزش دهد، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود .

نظرات بینندگان