arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۰

لباس هاي خنك كننده به كمك ژاپني ها مي آيند

خسارات وارد آمده به واحد هسته يي فوكوشيما داييچي در ژاپن مردم مناطق شمالي اين كشور را مجبور كرده است تا مصرف انرژي خود را 15 درصد كاهش دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتماد: خسارات وارد آمده به واحد هسته يي فوكوشيما داييچي در ژاپن مردم مناطق شمالي اين كشور را مجبور كرده است تا مصرف انرژي خود را 15 درصد كاهش دهند.

 با كاهش مصرف الكتريسيته بسياري از مردم به دنبال روش هاي جايگزين براي خنك شدن در گرماي طاقتفرساي تابستان هستند. در اين ميان يكي از شركت هاي توليد كننده پوشاك لباسي تهيه كرده است كه در آن مجموعه يي خنك كننده، صاحب لباس را خنك مي كنند.

 اين شركت كه كوچوفوكو نام دارد كت، بلوز، بالش و تشك هايي با فن خنك كننده توليد مي كند. در بلوزو كت ها استفاده از پنكه كمي مشكل است با اين وجود اين توليد كننده ژاپني نمي تواند تقاضاي روزافزون بازار براي لباس هاي خنك كننده يي كه در خود پنكه يي نيز دارند را پاسخ دهد.

كوچوفوكو كه ترجمه تحت اللفظي آن به معناي لباس هاي خنك كننده است، پس از زلزله و سونامي در مارس سال جاري با تقاضاي روزافزون مردم روبرو شده است. ژاپني ها به عنوان مردمي كه در اين تابستان داغ از گرما كلافه شده اند اكنون بايد با مشكل الكتريسيته نيز دست وپنجه نرم كنند و همين امر سبب شده تقاضا براي كالاهايي كه حتي دقيقه يي آنها را خنك كند، سربه فلك كشد.

 در كت هاي اين شركت دو پنكه وجود دارد كه مي توان هواي خنك حاصل از آنها را در جهات مختلف و با سرعت هاي مختلف تنظيم كردالبته پنكه ها سبب مي شوند لباس ها برتن صاحبانشان كمي پف كرده به نظر بيايند.

 اما اين موضوع براي كساني كه با كمك آن از شر گرما راحت مي شوند، بي اهميت است. اكنون در حدود هزار كارخانه در ژاپن از محصولات كارخانه پوشاك كوچوفوكو استفاده مي كنند كه در ميان آنها مي توان نام غول هاي اتومبيل سازي، شركت هاي توليد كننده استيل، شركت هاي مواد غذايي و ساختماني را مشاهده كرد.
نظرات بینندگان